Senaste nytt

Hur ska jag göra för att få lounge access?

palmen

Moderator
Nja, ska man dra det liiiite längre så ger ju faktiskt 1x Amex Elite betalkort, 1x Amex Elite kreditkort samt 1x SAS MC Premium access till SAS loungen efter 5 månader....


Sorry ;)
Nej, det blir bara 40k poäng, kräver att du faktiskt använder Mastercard kortet också. Men det är inte kreditkorten i sig som ger dig access, utan det är just din status hos flygbolaget som ger access. Annars kan man ju säg att hyra bil Avis-bilar också ger access till SAS lounge då man kan konvertera poängen som det genererar till baspoäng.
 

Delayed

Medlem
Mig veterligen finns det inget kredit/betalkort som ger access till SAS lounger.

Nja, ska man dra det liiiite längre så ger ju faktiskt 1x Amex Elite betalkort, 1x Amex Elite kreditkort samt 1x SAS MC Premium access till SAS loungen efter 5 månader....

Nej, det blir bara 40k poäng, kräver att du faktiskt använder Mastercard kortet också.
I sann besserwisseranda hoppar jag in i diskussionen med kommentaren att bor man i Norge (är Norsk?) finns ytterligare alternativ. ;):D
 
Ja, det går väl att med dessa 4 kort dra in 72k baspoäng per år bara på att ha kreditkort som man använder.
Det er bare 3 kort som gir statuspoeng i Norge

DNB SAGA MC : 20k statuspoeng
SEB MC : 12k statuspoeng
SAS Amex Elite : 20k statuspoeng

Totalt 52k poeng.

Jeg har allerede 29.000 statuspoeng. Får meg Amex Elite i desember så er SAS gullet i boks:):D
 

palmen

Moderator
Det er bare 3 kort som gir statuspoeng i Norge

DNB SAGA MC : 20k statuspoeng
SEB MC : 12k statuspoeng
SAS Amex Elite : 20k statuspoeng

Totalt 52k poeng.

Jeg har allerede 29.000 statuspoeng. Får meg Amex Elite i desember så er SAS gullet i boks:):D
Du kan ha 2 stycken Amex Elite, vilket då ger 72k.
 
Toppen