Senaste nytt

Hur ska jag göra för att få lounge access?

palmen

Moderator
Bättre sätt??
Väldigt sällan finns det ”bättre sätt” än att omedelbart köpa det man vill ha eller behöver.

Att få något gratis men först behöva uppfylla kriterium 1, 2 och 3 blir ofta omständigare än att direkt köpa det som önskas.
Det finns ju dock gratis sätt att skaffa ett Priority pass. Jag skaffade ett gratis Eurocard Platinum för 1½ år sedan ungefär där det ingick ett prioritypass.
Mer info om detta finns i följande tråd (gratis första året efter det kostar det).
Hur får man billigast ett Priority pass? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Länken till ansökan hittar man på denna sida om man scrollar ner en bit.
Mervärde, erbjudande till egenanställda | Cool Company
 

Kandinsky

Medlem
Ett annat alternativ för dig, om du inte reser mycket kan ju vara ett amex gold, som är gratis första året. Då får du ju ett Priority Pass med 4 gratis besök. Då har du ju ett år på dit att utvärdera om det täcker dina behov, eller om du behöver se över loungetillgång på annat sätt. Lycka till =)
 
Bra förslag! Stort tack.

Ska kika närmare på coolcompany men det lutar mer åt att alltid åka minst SAS plus... Det var faktiskt väldigt trevligt.

Kan nämna också att jag driver ett AB på heltid så om man kan skaffa någon form av företagskort där är det också en möjlighet.
 
Jag som tänkte fel ovan. Scannade boardingpasset men kom inte in. Visade då korten men personalen var lite osäkra på vad som gällde. Jag är ju SAS Eurobonus Silver, men hade betalat för resan med mitt Amex-kort.

Du kommer inte in i loungen med Eurobonus Silver heller. Krävs guld eller högre. Spelar heller ingen roll vilket kort resan betalats med.
 
Du kommer inte in i loungen med Eurobonus Silver heller. Krävs guld eller högre.
Helt riktigt, sas silver ger inte access till sas lounge.
Njae, flyger man SAS från Norden får man tillgång till SAS lounge (ej SAS Gold Lounge) under perioden 23 december - 12 januari. Dessutom kör de just nu en kampanj att man får tillgång på lördagar också under perioden 24 augusti - 21 december. EuroBonus-medlemsnivåer | SAS
 

palmen

Moderator
Njae, flyger man SAS från Norden får man tillgång till SAS lounge (ej SAS Gold Lounge) under perioden 23 december - 12 januari. Dessutom kör de just nu en kampanj att man får tillgång på lördagar också under perioden 24 augusti - 21 december. EuroBonus-medlemsnivåer | SAS
Det finns absolut undantag till när man kommer in i loungen, men generellt så är det att flyga minst plus på sas eller business på andra bolag, eller att man är Star Alliance Gold.
Mig veterligen finns det inget kredit/betalkort som ger access till SAS lounger.
 
Toppen