Senaste nytt

Hur ska jag göra för att få lounge access?

Hur löser ni andra lounge access? Har ett SAS MC och funderar på att skaffa SAS AmEx Premium efter ett års uppehåll. Men lounge access är något jag saknar och det svider att skaffa EC Platinum bara för att få PP.

Är bara EB Basic...
 

squeezen

Medlem
Innan när jag hade ”bara” lounge genom Eurobonus gold till Star alliance men flög Skyteam eller One World så skaffade jag handelsbanken platinum. Hade sänkt pris pga andra bankaffärer där. Så betalade 1500, i princip endast för PP. Räknade att jag skulle ha 10 lounge besök för att tycka det var bra värde.

Du kan ju alltid köpa fristående PP också.

Efter att ha skrivit detta inser jag det nog är fel tråd för att diskutera lounge access då tråden handlar (ska handla) specifikt om Amex SAS premium card.
Mods får gärna flytta inlägg.
Hur löser ni andra lounge access? Har ett SAS MC och funderar på att skaffa SAS AmEx Premium efter ett års uppehåll. Men lounge access är något jag saknar och det svider att skaffa EC Platinum bara för att få PP.

Är bara EB Basic...
 
Genom det något kontroversiella sättet att resa... det är ju inte direkt svårt att resa ihop status och lyckas man inte med det är det nog tveksamt om man verkligen behöver loungeaccess de få gånger man faktiskt reser.
Tack men jag förstår också att jag kan resa mer för att nå upp till guld. Problemet är att jag inte alltid flyger med Star Alliance och oavsett hur ofta jag än flyger är det skönt att komma ifrån alla i mjukisbyxor gapandes med någon billig öl i handen på o’learys. Kanske är värt att alltid köra minst Plus eller betala för PP. Kör plus nu (åker hem om någon timme) och det är faktiskt ganska trevligt.
 
Tack men jag förstår också att jag kan resa mer för att nå upp till guld. Problemet är att jag inte alltid flyger med Star Alliance och oavsett hur ofta jag än flyger är det skönt att komma ifrån alla i mjukisbyxor gapandes med någon billig öl i handen på o’learys. Kanske är värt att alltid köra minst Plus eller betala för PP. Kör plus nu (åker hem om någon timme) och det är faktiskt ganska trevligt.
På SAS kan du väl köpa till loungeaccess till deras egna lounger trots att du flyger i Go?
 

agehall

Medlem
Ett annat sätt, tänker jag, är ju att de få gånger man reser köpa en biljett som ger loungeaccess.
Men nu är du extremt kontroversiell...

Tack men jag förstår också att jag kan resa mer för att nå upp till guld. Problemet är att jag inte alltid flyger med Star Alliance och oavsett hur ofta jag än flyger

Vad är problemet? Flyg mer elller gör som @Agö föreslår. Inga problem att ha status i mer än en allians.
 
Toppen