Senaste nytt

Hur säkra är dina prylar i loungen?

lnixon

Medlem
Ett tips: be en slumpmässig person i omgivningen att hålla ett öga på dina tillhörigheter medan du är borta. Sannolikheten för att personen är ärlig och hederlig är överväldigande.
 

vicce

Medlem
Jag brukar alltid lämna min väska, dator och jacka då jag använder det som en markering att "här sitter jag" när jag går och tar mat och dricka. Men går jag på exempelvis toaletten så tar jag med mig allt, just för att inte komma tillbaka och upptäcka att allt är borta. Är det så att någon tagit min plats, så letar jag hellre upp en ny, än att behöva leta upp alla mina saker.

Jag kanske är lite väl godtrogen, men jag tror alltid att de som är i loungen är hederliga personer, men så är det ju tyvärr inte alltid.
 

Chrille

Medlem
Ett tips: be en slumpmässig person i omgivningen att hålla ett öga på dina tillhörigheter medan du är borta. Sannolikheten för att personen är ärlig och hederlig är överväldigande.

Fast tänk om du själv blir utsedd till random väktare. Snubben försvinner iväg till en annan del av loungen och blir borta ett bra tag. Tiden rinner ut för dig, GO TO GATE, vad händer då...? :p
 
Fast tänk om du själv blir utsedd till random väktare. Snubben försvinner iväg till en annan del av loungen och blir borta ett bra tag. Tiden rinner ut för dig, GO TO GATE, vad händer då...? :p

Om snubben är borta ett bra tag och inte talat om hur länge han blir borta tycker jag att han får skylla sig själv. Det är bara att gå.
 

zanga

Medlem
Fast tänk om du själv blir utsedd till random väktare. Snubben försvinner iväg till en annan del av loungen och blir borta ett bra tag. Tiden rinner ut för dig, GO TO GATE, vad händer då...? :p

Det som många inte vet inom "The Great Lounge Secrets" är att när sådant händer så har han som suttit där bara fått uppdrag från en tidigare lounge-besökare att vakta väskan, trots att väskan inte alls var i dennes ägo....

Rumour has it there are still some cabin luggage out there, passed down by travellers for 30-40 years, still sitting in the lounge, casually guarded by an unknown international citizen of the world....

//Anonymous author, unknown year & location
- - -
Du får be någon annan hålla koll på den helt enkelt :D, sedan får han göra likadant!

Fast egentligen skall man väl "kontakta airport security for removal of the luggage", som dom är så snälla att påminna oss om 10 gånger i minuten på vissa destinationer.
 
Last edited:

lnixon

Medlem
Ett tips: be en slumpmässig person i omgivningen att hålla ett öga på dina tillhörigheter medan du är borta.

Jag har för övrigt en metod för "vågar jag lämna datorn i mötesrummet under fikat/lunchen/pausen" också. Kolla hur många andra som lämnar sina datorer, och om deras datorer är dyrare än din. Om det finns fler dyrare datorer än en person kan bära med lätthet, så kan du lämna din dator.
 

alha4059

Medlem
Min far glömde en Nikon systemkamera vid säkerhetskontrollen i FRA för ett par år sedan. Det upptäcktes inte förrän vi hade anlänt vid vår gate. Till vår stora förvåning möter vi kvinnan som visiterat oss i säkerhetskontrollen, åkandes på en sådan där flygplatsbil. Hon hade bestämt sig för att söka upp oss och återlämna kameran. Vi var oerhört tacksamma!
 
Min far glömde en Nikon systemkamera vid säkerhetskontrollen i FRA för ett par år sedan. Det upptäcktes inte förrän vi hade anlänt vid vår gate. Till vår stora förvåning möter vi kvinnan som visiterat oss i säkerhetskontrollen, åkandes på en sådan där flygplatsbil. Hon hade bestämt sig för att söka upp oss och återlämna kameran. Vi var oerhört tacksamma!

Jag glömde mitt EuroBonus-kort i incheckningen på Rom Fiumicino i höstas. Visserligen ingen big deal, då man alltid kan beställa ett nytt. Döm dock om min förvåning när jag fick det tillbaka vid ombordstigningen i gaten.
Snyggt jobbat! :)
 

ACervin

Medlem
Jag lämnar mina grejor för mathämtning och toalettbesök. Inga dåliga erfarenheter hittills. I BKK i en av Thai loungerna finns ju dessutom en bagage hylla. Men går jag ut på shopping runda följer dator, pass, plånbok och boardingkort med.
 
Toppen