Senaste nytt

Hur säkra är dina prylar i loungen?

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass, Dr_Bkk.

Man undrar då vad det kan vara för passagerare som flyger Royal Silk.
Det var ingen Y passagerare då man inte har tillträde till den loungen utan biljett i Royal Silk.
Jo, Economy class passagerare på en Star Alliance flight som avgår samma dag, med Star Alliance Gold kan komma in i THAI Royal Silk lounge.
Dessutom Star Alliance Gold kan gästa in folk i loungen också.

Oavsett folk som reser i Economy, Business eller First, finns det säkert någon som har mindre moral än andra.
 

Kricka

Medlem
Tyvärr (?) så har man i Thailand mycket tålamod - i andra lounger hade man kastat ut vederbörande
om denne inte skärpt till sig.
 

pep

Medlem
Har aldrig blevet frastjålet noget hverken i fly eller lounges på mine ca. 1000 flights. Til gengæld har jeg aldrig fået ting tilbage som jeg har glemt i flyet eller i loungene. Disse ting synes tabt for altid. En gang i Jakarta (år 2004) fik jeg ikke min tegnebog/creditcards med fra sikkerhedskontrollen og opdagede det for sent. Det kom aldrig tilbage trods efterlysninger i de følgende dage. I VN international lounge i Hanoi glemte jeg (år 2011) en telefon til opladning ved hasteudkald til mit fly med TG. Trods det at jeg opdagede det, idet jeg havde sat mig ville kaptajnen ikke give mig lov at vende tilbage og hente den. De sagde de ville advisere loungen. Men det blev åbenbart for sent idet telefonen var væk for altid og kontoen med prepaid balance var tømt (ca 150 USD).
 

Alx

Medlem
Jag har aldrig blivit av med något vare sig i lounger eller ombord.

Däremot glömde jag min Ipad i säkerhetskontrollen i VIE i höstas. När jag upptäckte detta 2-3 minuter efter det att jag lämnat säkerhetskontrollen så gick jag tillbaks till kontrollen. Först ville ingen kännas vid att en Ipad var kvarglömd. Men så såg jag mitt ganska ovanliga Ipadfodral (Prada) liggandes utan Ipaden i bredvid kontrollanten vid skärmen bakom kontrollen. Samma sekund de märker att jag såg det så höll snubben upp min Ipad och sa att han hade tagit omhand om den ifall jag skulle komma tillbaka! Eller hur!!! Han måste ha gjort enorma ansträngningar för att försöka uppmärksamma mig på att jag hade glömt den!!! :D

Efter den händelsen är jag mycket noggrann med att kontrollera att jag har fått med mig ALLT från säkerhetskontrollen. Så det är inte bara TSA som stjäl/försöker stjäla i kontrollen.
 

Viking75

Medlem
Jag lämnar också datorväska mm vid min plats när jag hämtar mat eller går på toalett.
Har hittat en Blackberry telefon vid toaletten som jag lämnade in till personalen (hoppas den hittade sin ägare)

Dock måste jag erkänna att jag känner oro varje gång jag lämnar mina grejjer vid dessa besök.
 

Pho

Medlem
Brukar lämna alla grejer vid min plats när jag hämtar mat och dryck, men brukar ta med sakerna när jag går på toaletten... Har väl att göra med hur länge och långt ifrån man är sina saker...
 

NotRyan

Medlem
Man ska komma ihåg att en lounge är också en spegel av samhället i stort, och som sagt... Tillfället gör tjuven! Det sker för övrigt rena stölder, av personal, inne på slutna polisstationer också..

Mvh
/NotRyan
 

Chrille

Medlem
Det är klart att tillfället gör tjuven. Men oftast är loungerna konfigurerade med en in- och utgång och lägger man ifrån sig grejer i de inre regionerna och går mot mitten/utgången för att gå på toa eller hämta en dricka så känns det inte så troligt att någon skulle riskera att bli ertappad. Möjligheterna att smita iväg obemärkt är i alla fall mer begränsade än i en mer öppen miljö.
 

JonW

Medlem
Tyvärr (?) så har man i Thailand mycket tålamod - i andra lounger hade man kastat ut vederbörande
om denne inte skärpt till sig.
Verkligen. I måndags fick jag se något jag aldrig trodde jag skulle få uppleva ens i Thailand; en loungebesökare i shorts och bar överkropp!
En fet skåning till råga på allt... :eek:
Visserligen i "Allemansloungen" på USM men ändå...
 
Toppen