Hur säger man upp sitt SAS Amex-kort?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Aurora, 21 Augusti 2016.

1. mha321

mha321 Medlem

Jag hade liknande situation för några år sedan när jag skaffade eurobonus amex. Fick en refund in på det gamla kortet som var uppsagd.

Den blev sittande där som en tillgång och jag var tvungen att ringa dem för att få den överförd till det nya kortet. Misstänker att du får ringa dem nät samma sak händer dig, men de borde väl kunna göra en manuell utbetalning om det inträffar.

2. Malm

Malm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lånar tråden lite eftersom det hänt en del sedan 2016.
    Nytt kring Amex är att man behöver engångskoder vid inloggning osv. Nu behöver jag säga upp en kort som står på en familjemedlem. Hur fungerar det idag att säga upp kortet? Kommer de fråga mig om engångskod osv?

3. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man måste ringa personligen, och ja, dom brukar fråga efter koden. Har man inte den tillgänglig så kan dom ställa ett gäng andra lite slumpvisa kontrollfrågor istället.

4. Enklast är om du hjälper personen att säga upop kortet via den personens inloggning i appen (chat). Säkerhetsfrågor ställs.

Malm och Big Birger gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!