Senaste nytt

Hur säger man upp sitt SAS Amex-kort?

mha321

Medlem
Har endelig fått sagt opp kortet mitt hos AmEx.

Ironisk nok fikk jeg beskjed om en refund på en flybillett jeg booket i Mars, i dag. Denne reisen var booket med american express-kortet mitt. Er det noen som vet hvordan det blir med disse pengene? Får jeg de utbetalt fra amex?
Jag hade liknande situation för några år sedan när jag skaffade eurobonus amex. Fick en refund in på det gamla kortet som var uppsagd.

Den blev sittande där som en tillgång och jag var tvungen att ringa dem för att få den överförd till det nya kortet. Misstänker att du får ringa dem nät samma sak händer dig, men de borde väl kunna göra en manuell utbetalning om det inträffar.
 

Malm

Medlem
Lånar tråden lite eftersom det hänt en del sedan 2016.
Nytt kring Amex är att man behöver engångskoder vid inloggning osv. Nu behöver jag säga upp en kort som står på en familjemedlem. Hur fungerar det idag att säga upp kortet? Kommer de fråga mig om engångskod osv?
 

aldrighemma

Medlem
Lånar tråden lite eftersom det hänt en del sedan 2016.
Nytt kring Amex är att man behöver engångskoder vid inloggning osv. Nu behöver jag säga upp en kort som står på en familjemedlem. Hur fungerar det idag att säga upp kortet? Kommer de fråga mig om engångskod osv?
Man måste ringa personligen, och ja, dom brukar fråga efter koden. Har man inte den tillgänglig så kan dom ställa ett gäng andra lite slumpvisa kontrollfrågor istället.
 
Lånar tråden lite eftersom det hänt en del sedan 2016.
Nytt kring Amex är att man behöver engångskoder vid inloggning osv. Nu behöver jag säga upp en kort som står på en familjemedlem. Hur fungerar det idag att säga upp kortet? Kommer de fråga mig om engångskod osv?

Enklast är om du hjälper personen att säga upop kortet via den personens inloggning i appen (chat). Säkerhetsfrågor ställs.
 

JoelG

Medlem
Har kvalificerat mig till en voucher igår och tänkte byta från SAS amex premium till Amex platinum under en tid. Vouchern syns inte i SAS system ännu. Behöver jag vänta tills det syns där innan jag byter tror ni?
 

infosky

Medlem
Har kvalificerat mig till en voucher igår och tänkte byta från SAS amex premium till Amex platinum under en tid. Vouchern syns inte i SAS system ännu. Behöver jag vänta tills det syns där innan jag byter tror ni?

Vänta tills den syns för man vet aldrig! Finns det någon uppgraderingskampanj? Annars vänta tills det kommer någon kampanj så får du extra poäng
 
Toppen