Senaste nytt

Hur reserverar man sittplatser med Asiana flighter?

FF#1

Medlem
Det är ett tag kvar, det är en måndag i December så då har de kanske slutat med såna dumheter eller så får de boka mig på LH F i stället. :)
 

jumbooze

Medlem
Det är ett tag kvar, det är en måndag i December så då har de kanske slutat med såna dumheter eller så får de boka mig på LH F i stället. :)
Har du bokat med USDM? Isf. förvänta inte allt för mycket mer än vi är ledsna, du kan få 300USD som plåster på såren eller åka när vi har ett plan med F om några dagar...
 

rob74

Medlem
Precis. Gå med i Asiana Club men se till att ditt namn blir detsamma som hos USDM. Väl inloggad dyker sedan möjlighet till Seat selection upp.

Var just inne och kollade hur det ligger till med att välja säte som registrerad Asiana-medlem. Det står så här om användning av tjänsten när man klickar in på advance seat reservation:

Ticket Reservation Status
You can search the status of a ticket reservation in the following cases:

Reservations purchased after log-in at the Korean Asiana Airlines homepage and the Korean-American foreigner site.
Reservations made from a reservation center, domestic office, or travel agency which reflect an Asiana Club Membership Number.


Så då blir det väl att ringa till dem. (Har en USDM-bokning i F/C.)
 
Last edited:

David

Medlem
Jag ringde UK sales office när jag skulle boka plats inför resan jag gjorde i början på november. Det gick mycket smidigt att boka plats för både mig själv, Martin som jag hade PNR till och MarcusC som de letade upp på namn.

London Sales Office, Asiana airlines Inc. The second floor south, 1-11 Carteret street, London, SW1H 9DJ T.44-845-602-9900
 

rob74

Medlem
Jag ringde UK sales office när jag skulle boka plats inför resan jag gjorde i början på november. Det gick mycket smidigt att boka plats för både mig själv, Martin som jag hade PNR till och MarcusC som de letade upp på namn.

Tack för info! Ska ringa dem imorgon.
 

FF#1

Medlem
Var just inne och kollade hur det ligger till med att välja säte som registrerad Asiana-medlem. Det står så här om användning av tjänsten när man klickar in på advance seat reservation:

Ticket Reservation Status
You can search the status of a ticket reservation in the following cases:

Reservations purchased after log-in at the Korean Asiana Airlines homepage and the Korean-American foreigner site.
Reservations made from a reservation center, domestic office, or travel agency which reflect an Asiana Club Membership Number.


Så då blir det väl att ringa till dem. (Har en USDM-bokning i F/C.)

Det går att plocka upp bokningen med Lufthansas sida och välja säte. Dock så verkar det som att jag har ett säte men inte ser det på LH (räknade ihop antal tagna säten, 4/10 och jämför med expertflyer tillgång 7/10).

så är det på tex Air china, där där ser jag bara ena benet av två samt inget säte, tittar jag på tex US sida ser jag säte och båda benen
 

rob74

Medlem
Det går att plocka upp bokningen med Lufthansas sida och välja säte. Dock så verkar det som att jag har ett säte men inte ser det på LH (räknade ihop antal tagna säten, 4/10 och jämför med expertflyer tillgång 7/10).

så är det på tex Air china, där där ser jag bara ena benet av två samt inget säte, tittar jag på tex US sida ser jag säte och båda benen

Tack för tipset med Lufthansa! Jag seatade mig på SK-flighterna där igår, men testade faktiskt aldrig med OZ...
Nu kunde jag välja stol på benet FRA-ICN och fick 3K, men de övriga flighterna skickar tillbaka N/A efter jag klickar på bekräfta seating. Dessutom saknas en av flighterna, NRT-ICN, i Amadeusreferensen (den som jag fick för SK-flygningarna). Jag bokade ju just innan Asiana gick över till Amadeus Altea, vilket var typ nu i helgen.
Jag ser ju i alla fall att jag får sitta i F-kabinen när jag reser ICN-NRT på 747:an i Business på OZ106. På den flighten säljs inte F överhuvudtaget. Men där var endast parstolarna lediga, dvs 4E,F.
Märkligt att det alltid saknas en flight i Amadeus när jag bokar med US. Det var likadant då jag flög till Australien i januari. Det var bara via US och Thais hemsida som jag kunde få fram den saknade flighten.
Blir att ringa in i alla fall imorgon då...
 
Toppen