Senaste nytt

Hur reserverar man sittplatser med Asiana flighter?

Swisser

Medlem
Jag hittar ingen info här på forumet om hur man kan reservera sittplatser när man flyger med Asiana. Jag har försökt reservera via deras webbsida och via Lufthansas, men inget har fungerat.

Är det någon som har erfarenhet av hur man går tillväga?
 

Dr. Miles

Expert
Förr var det så att man måste vara Asiana Club medlem för att kunna sittplats.

Om du har ett Amadeus bokningsnummer, kan du gå till classic.checkmytrip.com och kolla bokningsnummer av Asiana.

Sedan gå till Asianas webbsida och checkar in (det kan man göra långt i förväg). Där kan du välja sittplats.
 

Swisser

Medlem
Tack för era input Magino och Dr. Miles!

Tyärr fungerar inget för mig. Jag har tom reggat mig som Asiana Club medlem, men det fungerar ändå inte. Jag har provat bägge alternativen de har på deras webbsida för Asiana Club members "Enter booking reference" resp "Enter my itinerary info", men systemet accepterar inget. Alternativet via "Guest Access" fungerar inte heller, då systemet inte accepterar mitt e-ticket number. Antagligen då biljetten inte är utställd av Asiana.

Det återstår väl bara att ringa ett av deras "worldwide offices" och begära dem att reservera sittplatserna åt mig.
 

Dr. Miles

Expert
Är din bokning biljetterad? Jag har ett svagt minne om det inte gick att förboka sittplatsen online ifall bokningen inte var biljetterad.
Kanske jag blandar ihop med Singapore Airlines...
 

sepbemi

Medlem
De gånger jag har åkt OZ har jag alltid ringt deras kontor i London eller Frankfurt, har bara tagit ett par minuter för dem att reservera sittplatser åt mig.
 

Swisser

Medlem
Tack för era tips Magino, Dr. Miles och sepbemi!

Jag har nu reserverat sittplatserna för min OZ-flighter. Det var inte helt lätt pga det jag beskrivit ovan samt att det är lördag idag. Jag provade med deras kontor i Frankfurt som var stängt, sedan med London som även det var stängt, men mitt samtal dit blev vidarekopplat till deras 24h servicecenter som antingen är i USA eller Asien beroende på tiden på dygnet. Det tog dock ca 10 min i väntetid innan jag fick prata med en medarbetare i det asiatiska serviceteamet. Det var inte heller så lätt att förstå engelskan med koreansk brytning som denna person pratade.
 

Swisser

Medlem
Jag såg att denna tråd har hamnat under fel Forum. Det bör vara Star Alliance och inte Oneworld.

Kan någon ändra till rätt forum!
 

jumbooze

Medlem
Jag har nu lyckats reservera platser för mina två flighter bokade som USDM.

Jag bad om OZ nummer av US-agenten.

Sedan loggade jag in på Asiana's hemsida. Mha PNR & Mitt namn.

Det enda som är skumt är att jag har FRA-ICN i F och ICN-NRT i C men jag kunde välja samma plats (2K) på båda flygen.
Bör jag vara orolig eller extra glad?
 
Toppen