Senaste nytt

Hur påverkar ett stop din eurobonus?

Björklund

Medlem
En kanske simpel fråga, men har inte riktigt förstått hur systemet är uppbyggt med segment och miles.

Det jag undrar över är hur ett stop på resan påverkar min eurobonus.

Exempel:
Jag tänker flyga Arland - Dublin 6-9 december med SAS, på en av flygningarna är det mellanlandning i Köpenhamn och på de flesta flygningar går det nonstop. Om jag nu har de där extra timmarna att "slösa" på en mellanlandning, är det värt att välja en sådan mellanlandning, om än på kort distans för att bättra på poäng och/eller segment? Vinner man något på att köpa enkel till DUB och enkel tillbaka till ARN?

Vill man få in många stopp på resan om tid finnes och på så sätt tjäna på det eller hur funkar det?

Tacksam för svar.
 

tourist

Medlem
Ja, du tjänar poäng per segment, så ARN-CPH-DUB (500+1000 och två kvalificerande flygningar med SAS Economy,) ger fler poäng än ARN-DUB (1000 respektive en). Det spelar ingen roll för poängen ifall du bokar din resa som tur och retur eller som två enkla, gör det som är billigast. (Men boka inte ARN-CPH och CPH-DUB som två olika biljetter, för då har inte SAS någon skyldighet att ta hand om dig om anslutningen strular.)

Om du bokar en resa med bara SAS-flyg på SAS sida så ser du i högerkanten hur många poäng resan ger.
 
Last edited:
Toppen