Hur nå SJ Prio Black billigast och snabbast?

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Coco, 27 September 2014.

1. Det var tider det - alltid fullsmockat med människor från Businessclass.se. Jag förstod aldrig hur det kunde bo så många medlemmar på den korta sträckan, men jag brydde mig väl heller aldrig om att fråga.. :rolleyes:

Största fördelen var ju egentligen att man kunde ta det smidiga morgonflyget till Dala Airport, på vägen till Säter.

Åååhh vilka 15 minuter. Jag säger bara: "Solvarbo", "Gustafs" o "Gylletäppan".... Den naturen var värd hela omvägen :cool:

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En stilla undran, blir det påtår som resegaranti då?

rvarttinen och agehall gillar detta.
  3. JoelG

JoelG Medlem

Är vad jag vet 25 000 poäng som gäller numera för SJ prio svart

4. Lokföraren

Lokföraren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK. Jag har inte 100% koll.

5. Coco

Coco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man lär sig något nytt varje dag. Gällande kaffet så var det en viss morgonironi. Som så här i efterhand verkligen var otydlig. Det som främst lockar mig med Svart kort är de smidiga bytena mellan olika avgångar. Även om jag var seriös med det gällande att köpa mig till Grå nivå.

Ja det är just förmånen att kunna hoppa mellan tåg. Min tanke är att boka så billiga biljetter som möjligt med de gamla IC-tågen mellan Stockholm och Falun samt retur.

Men sen istället hoppa på 3000-tågen de gånger det blir förmånligare. För jag har fått för mig att det ska vara fullt möjligt?

Tack för tipset det ska jag genast kolla upp! :-D

Jag har faktiskt inte läst det finstilta ännu. Men jag ska sätta mig och läsa igenom det för att se vilka för och nackdelar det finns.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, nu blev jag osäker - räknas de som "vanliga" tåg eller är de snabbtåg? Man får ju iaf inte boka IC och sedan hoppa på X2000...

7. Lokföraren

Lokföraren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @agehall @Coco
    3000-tågen är liksom 2000-tågen numer klassade som "snabbtåg".

För övrigt kan jag berätta för er att när X2 (littra/modellbeteckning) kom så hade man ett koncept som hette X2000. Det var bland annat för att man ville ta marknadsandelar från flyget med mat i 1:a-klass m.m. Då fick man mat alla avgångar, likt flyget. Numer är det inte lika bra nivå på X2000 (fast det heter numer SJ Snabbtåg).

Alltså tåget heter inte x2000, utan är ett gäng lok och vagnar ihopsatta av modell x2__ där __ skall fyllas ut med underlittra.

agehall gillar detta.
  8. ian.engblom

ian.engblom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får boka snabbtåg och sen åka IC/regional i mån av plats, men inte vice versa.

9. Coco

Coco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då blev det helt plötsligt helt meningslöst för min del att skaffa Svart Prio. För det var enbart den delen av kortet som intresserade mig. Då duger det gott och väl med ett Grå Prio.

Där ser man, det verkar som att SJ inte främjar för sina kunder. Det märks ganska tydligt att saker har försämrats. Framförallt när man går tillbaks och läser gamla trådar här på BC.

10. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan få mitt kort, om man kan överföra. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!