Senaste nytt

Hur mycket tid behövs för transit? London + USA

pohu

Medlem
Kapar tråden, jag ankommer med Lufthansa i DEN 14:25 och flyget till SEA (United) avgår 15:51 (dvs, 1h 26 min), i mitt tycke känns det som på tok för lite tid för internationell -> inrikes i USA. Är det någon som har särskilda erfarenhet från Denver? Har försökt vara proaktiv och bokat om det senare flyget men united hävdar att det ska vara tillräckligt med tid! Vanligtvis hade jag räknat med att det löser sig på plats då bokningen är genomgående men just denna resa är mitt sällskap väldigt flygrädd och därför vore det skönt att minimera stressiga situationer.
 

flybob

Medlem
Ja ok, tack. Stolarna då? Trångt?
Är det någon skillnad på Premium Economy förutom utrymmet mellan säten? Går att uppgradera för 592 USD T/R.
Jag uppgraderade till PE Chicago-Frankfurt häromveckan på en gammal trött 777-200, och måste säga att det inte var värt de USD$182 det kostade mig från en ren produktkomfortsynvinkel (uppgraderade dock för att sitta i mitten absolut längst bak vid toaletterna).
 

palmen

Moderator
Kapar tråden, jag ankommer med Lufthansa i DEN 14:25 och flyget till SEA (United) avgår 15:51 (dvs, 1h 26 min), i mitt tycke känns det som på tok för lite tid för internationell -> inrikes i USA. Är det någon som har särskilda erfarenhet från Denver? Har försökt vara proaktiv och bokat om det senare flyget men united hävdar att det ska vara tillräckligt med tid! Vanligtvis hade jag räknat med att det löser sig på plats då bokningen är genomgående men just denna resa är mitt sällskap väldigt flygrädd och därför vore det skönt att minimera stressiga situationer.
Generellt är det 1h MCT för International till Domestic på Denver. Nu har jag inte koll på den flygplatsen och köer i immigration men det låter ju i kortaste laget.
 

Canadien

Medlem
Kapar tråden, jag ankommer med Lufthansa i DEN 14:25 och flyget till SEA (United) avgår 15:51 (dvs, 1h 26 min), i mitt tycke känns det som på tok för lite tid för internationell -> inrikes i USA. Är det någon som har särskilda erfarenhet från Denver? Har försökt vara proaktiv och bokat om det senare flyget men united hävdar att det ska vara tillräckligt med tid! Vanligtvis hade jag räknat med att det löser sig på plats då bokningen är genomgående men just denna resa är mitt sällskap väldigt flygrädd och därför vore det skönt att minimera stressiga situationer.

Tog 15 minuter från Lufthansa dörr till curb på Denver i höstas som returning ESTA. Gott om automater
 
Toppen