Senaste nytt

Hur mycket pengar bränner vi på resor?

Dr. Miles

Expert
Jag tror att frågeställning är nästan det samma som den här tråden, därför har jag slagit ihop trådarna.

Hoppas ni har överseende med detta.
 
När jag summerade förra årets resor blev det 72 segment varav 50 privatresor. Av dessa privata var 12 longhaul. Några bonusresor förekom också. Har inte fört kassabok på resutläggen men uppskatttar ca 30% av disponibel inkomst.
 

Senator

Moderator
Livsstil heter det för min del... Det vill säga att jag kombinerar mitt arbete som frifräsare och mitt resbehov... Så jag vet inte hur mycket pengar som går åt i procent och har det samma som vår vän i Australien ACervin går det också mycket på mat & dryck. Därför väljer bort bil och nöjer mig med min bostadsrätt på 60kvm.

Men under 2013 kommer ca 90% av mitt resande vara privat från att sedan 1999 haft 90% i tjänsten och ca 120 segment per år. Under 2013 blir det nog under 50 segment (CHOCK!). Min plan är att från 2014 ha uppdrag i Europa igen av annan kaliber.

Jag inser att livsstilen fungerar som ensamstående, men kommer svida ordentligt om det blir familj så småningom,.
 
Jag reser väldigt lite privat men 2013 kommer bli väldigt annorlunda. 2st resor till New York i C och en resa till Tokyo i C
Har spenderat hela 0,03% av nettoinkomsten för 2012 på dessa biljetter :) Brukar inte spendera mängder med pengar på hotell och restaurangbesök men det blir nog inte jättebilligt.
 

Storsteffe

Medlem
Ajaja det det törs jag inte räkna på, reser nästan bara privat och det blir så fort jag får en lucka i kalendern. Delvis beror det på att jag har väldigt svårt att hålla mig från jobbet om jag försöker att vara ledig på hemmaplan. Att man dessutom har drabbats av business class syndromet gör inte saken bättre... eller så gör det det :confused: I bland så är själva resan målet ;)
 
Om jag tar min deklarerade inkomst i år så hamnar jag på över 60% på miles/flygresor/hotell.
Sen har jag lite annan inkomst så det blir väl en 20-25% totalt under 2013.
 
Toppen