Senaste nytt

Hur mycket pengar bränner vi på resor?

Unicornone

Medlem
35-40% och det är bc.se's fel. ;) åker sedan jag blev medlem här Jun 2011 endast premium kabiner. (Inte bra tycker min fru, men barnen älskar det såklart) jag tänker så här. Om vi tar med barnen på dyra semestrar & flygresor när de fortfarande vill följa med så blir det halva priset för mig & frugan när barnen inte följer med mer. :cool: detta innebär att vi kommer att "spara" jättemycket pengar på våra resor om ngt år ju!!


Precis min typ av matte, positiva vinklar och möjligheter!
 

Unicornone

Medlem
Själva resandet ligger nog bara på 10% det är den förbannade shoppingen som kostar... Kom hem med 114kg incheckat bagage idag på 4 pers.. Två väskor mer än när vi åkte dessutom..
 

Mikael

Medlem
En grov uppskattning är 15-20%. Håller med föregående talare om att det är den #¤%"¤*%¤# shoppingen som kostar. Dvs reser jag ensam blir det väldigt billigt.
 

Palazzi

Medlem
Om jag tillslut ska våga mig på en uppskattning handlar det om ca 20%... Då räknar jag bort mitt extrema köpbeteende för kläder och klockor, vilket ofta sker i samband med dessa resor. Känns dock som om min garderob numer täcker alla behov och lite till, så kanske kan spendera mer på själva flygningarna i framtiden (möjligen en orimlig förhoppning).

Drömmen är att köpa en lägenhet i Italien, istället för att hyra... Långsiktigt tror jag faktiskt att det t.o.m skulle sänka min resebudget :) Om bara de italienska bopriserna kunde följa de i Spanien, Grekland & Portugal....
 
Ni som flyger mycket privat

Intresserad att höra hur mycket pengar du som flyger mycket lägger just på resor, charter svensson ej inkluderad :rolleyes:
Hur ser en vanlig månad ut, är det bo,äta,leva billigt och sen resa så mycket du kan?

Ordet är fritt, så länge det är inom topic :)
 

Matsson

Medlem
Alldeles för mycket....Vissa år kanske 300k. Däremot äger vi ingen privat bil,renoverar sällan i bostaden och sist jag köpte kläder var nog 2007 på någon outlet i USA.
Dock skall med glädje konstateras att detta eminenta forum kapat våra årliga kostnader med sexsiffriga belopp samt kraftigt höjt kvalitén
När vi var yngre på det glada 80- talet gällde att jobba 4 månader och resa 8 samt äta ris,gräs och grus och bo i enkel hydda alt. Dormitory.
 

nemme

Medlem
Den senaste tiden har jag rest väldigt mycket i tjänsten så jag uppskattar nästan att vara hemma på min semester. Vi försöker dock komma iväg på några weekend resor inom Europa om året och en lite längre resa utanför Europa. Charterresor försöker jag undvika så långt det går... :)
 

ACervin

Medlem
Hu ja. Skulle tro att 20 % av disponibel inkomst går till privata resor. Familjen har blivit riktiga foodies (tänk Heston Blumentahl och Bar Boluod nu senast i London) och hustrun vill bo bekvämt. Så det mesta går till boende och restaurang besök. Privat flygande sker i regel i economy om det inte är poäng. För prisskillnaden mellan 4 business biljetter och 4 economy biljetter blir det många trerätters och mjuka sängar därtill. Charter. Senast var Bamseklubben med Fritidsresor på Kanarieöarna, ca 15 år sedan.
 
Toppen