Senaste nytt

Hur mycket pengar bränner vi på resor?

Matsson

Medlem
Pike alltså engelska för Gädda. Är ni i fiskerinäringen ansöker jag direkt.Dock misstänker jag att pike också kan vara en datateknisk term varpå jag tyvärr helt saknar kvalifikation,samt även talang.....
 

ACervin

Medlem
Vi tycker om att resa och barnen har blivit riktiga foodies med åren. Hjälper gärna till med restaurangbokningar. Dom är väl pålästa. Höstlov, februarilov och till sommaren. Puuh, det blir nog 25% av disponibel inkomst.
 

Matsson

Medlem
Funderar på rejäl utbildning i Pike så kan jag kanske få jobb i Agehalls firma och få massa poäng för privata resor.
Dock har jag läst i en del trådar om att det isåfall krävs flera 11-timmars utflykter i Y, vilket kanske inte är lika kul..........
 

henrik l

Medlem
Privat är väl en definitionsfråga:confused: Men det kan nog kopplas till skatter och avgifter när jag flyger F och lägger vi till privatbetalda resor är nog snittet under 3-4% som någon skrev. Men börjar vi inkludera diverse milesköp kan vi nog dubbla %-satsen.

Skulle jag varit ogift utan barn, hade det nog blivit en BETYDLIGT högre burn-rate;) Men i och med att jag är inom universitetsvärlden kan jag ständigt jaga pengar från diverse stipendiefonder för att resa och besöka kollegor i HKG och via den enskilda firman går det att täcka någon/några resor per år.
 
Last edited:
Toppen