Senaste nytt

Hur mycket alkohol får man köpa i taxfreebutiken?

erc

Medlem
Har alltid funderat på orsaken till att butikerna kontrollerar boardingkort vid köp. Hur kan det vara butikens ansvar att kunden håller sig inom införelsekvoter?
 

Bergling

Medlem
Det är väl snarare så att du inte FÅR köpa skattefri sprit om du inte reser internationellt (och utanför EU om vi pratar avgång från EU). Tror inte att det finns något hinder att köpa både två och tre flaskor, även om du formellt inte skulle få föra in så stor mängd i destinationslandet.
 
R

rstenelo

Guest
Kolla bara att du kan hämta upp det inne i terminalen - jag hämtar alltid vid bagageutlämningen - men det vill du ju inte då du ska flyga vidare :)
 

Coco

Medlem
Kolla bara att du kan hämta upp det inne i terminalen - jag hämtar alltid vid bagageutlämningen - men det vill du ju inte då du ska flyga vidare :)

Då jag kommer att ha närmare två timmars mellanlandning på CPH, så är min tanke att jag ska plocka upp varorna vid banden. Packa väskorna och sen checka in dem på nytt. Dock verkar det som att jag blir tvungen att låta dem flyga via TXL och tillbaks till CPH igen på vägen hem. Då jag bara kommer att ha 35 min mellan CPH och ARN på hemvägen. Men det är inte första gången jag har flaskor incheckade. Det mesta handlar bara om att embalera och hålla tummarna :cool:
 
På Kastrup kan man sagtens købe uden boardingkort, man skal bare sig at man er ankommende. Ofte er det i forbindelse med toldfrihed eller hvis man skal have væsker i forseglet pose.

@Coco Du er kongen af multicitat, respekt! :D
 

rvarttinen

Medlem
Har handlat på CDG (Terminal 2) ibland - inte för att det skulle vara billigare, för det är det inte, utan för att vissa produkter finns i stor (1 l) flaska, motsvarande på bolaget finns 'bara' i halvflaska (375 cl). Roligare att bjuda på och räcker lite längre ... :)
 
Toppen