Senaste nytt

Hur många SAS EuroBonus baspoäng på United?

Senator

Moderator
@beatonthebrat bara på skoj så tittade jag på sträckan LAX-OGG tur/retur i september. Om du vill boka en resa i "Y" som är fullpris ekonomiklass kostar denna 29 941kr. Jag antar du inte tänkte boka denna ;)

Som jämförelse kostar billigaste 5 230kr och bokas i "T". Den billigaste "Domestic First" ligger på 11 414kr i "P" klass. Jag betalde senast €1 700 från Dublin i Business för hela resan. USAs fastland till Hawaii är relativt dyrt.
 
@Senator Ja det var ju lite väl mycket för ekonomi. När jag kollat tur i Aug/sep har jag fått från 6000-7500 för economy. Har inte undersökt vilken bokningklass som var aktuell, men mycket troligt att det var T eller liknande då.

Oj har du lust att länka rutten/flygbolag du använde dig av? Sträckan ARN-DUB går ju att lösa för vettig peng. Hinner kanske till och med ett stopp på vägen. Var där senast under St: Patricks väldigt trevlig stad!
 

Gummaron

Medlem
Hej! Jag har bokat United LAX-MCO i klass K. Får dock inte fram någon info om hur många baspoäng jag tjänar på det, någon som vet?
SAS-United.jpg

Bokningsklass K ska ge 50% av flugna miles.
 

palmen

Moderator
Hej! Jag har bokat United LAX-MCO i klass K. Får dock inte fram någon info om hur många baspoäng jag tjänar på det, någon som vet?
Du hittar info om hur mycket du tjänar med alla bolag på denna sida hos SAS
Tjäna in EuroBonus-poäng | SAS

Specifika sidan för intjäning från United hittar du här
EuroBonus-partner – United Airlines | SAS

K-klass ser du då i listna ger 50% intjäning, dvs 50% av hur lång sträckan LAX-MCO är.
På gcmap kan du se hur lång sträckan är, 2218 miles i detta fall
Great Circle Mapper

Totalt får du alltså 50% av 2218 miles, vilket ger 1109 miles och detta kommer att avrundas uppåt till närmsta hundratal.
Dvs din intjäning blir 1200 poäng för LAX-MCO med United K-klass.
 
Okej! En till fråga. Jag överväger att uppgradera min biljett till business och det verkar kosta 10 000 poäng. Är det någon av er som förstår hur mycket baspoäng jag skulle tjäna på den flighten? När jag räknar på det själv så skulle det bli ca 6500 (vilket låter högt) men här ser det ut att bli 3320: Where to Credit | Calculator
 

Canadien

Medlem
Okej! En till fråga. Jag överväger att uppgradera min biljett till business och det verkar kosta 10 000 poäng. Är det någon av er som förstår hur mycket baspoäng jag skulle tjäna på den flighten? När jag räknar på det själv så skulle det bli ca 6500 (vilket låter högt) men här ser det ut att bli 3320: Where to Credit | Calculator

Har du bokningsklassen som krävs för poänguppgradering med Eurobonus? Oftast Y eller B. Sedan får man som regel inte poäng för den uppgraderade klassen. Bara med vissa bid-upgrade som SAS Plusgrade.
 
Toppen