Hur många poäng får jag för min bokning på Best Western?

Diskussion i 'Best Western & Rewards' startad av MrDollar, 10 Juli 2017.

1. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade ett Best Western i Köpenhamn 6 nätter för totalt 8.750DKK. Hur många poäng tjänar jag på detta? Hittade inget när jag bokade? Är full flex, har ingen status hos BW men tänkte försöka nå Diamond och sedan matcha mot HHD om det fungerar?

Kommer att ha ca 10-12 nätter till hos BW inom 3 månader.

2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det borde, efter överslagsräkning, bli ca 13500 poäng. Någon kanske har ett exaktare svar.

3. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det. Då lär jag mao bli diamond ganska snabbt?

4. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det beror lite på var dina nästa stays ligger men du har Diamond inom räckhåll.

5. Martin Ögren

Martin Ögren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Best Western har vem väldigt generös matchningspolicy så om du har status på någon annan kedja kan det kanske vara värt att få det matchad redan nu om du ändå har fler planerade stays där.

Fredrik_ gillar detta.
  6. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har tyvärr ingen status hos någon. Är jobbresa och hotellet i fråga ligger väldigt nära där jag ska jobba. Så tänkte det är ju perfekt då att försöka nå diamond och sedan matcha det mot Hilton Diamond.

7. Martin Ögren

Martin Ögren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som en bra plan! Annars finns ju alltid möjligheten att köpa aktier i rezidor för typ 5000, screenshota innehavet, maila CC, sälja (det ganska usla) innehavet, få CCG, matcha mot BWD. Men det vet du nog redan :)

8. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    haha !

Satsar på att nå diamond hos BW legit vilket verkar vara ganska enkelt då jag har en del stays framöver... Men du är det man räknar ut hur mkt poäng man får ?

9. Martin Ögren

Martin Ögren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen aning hur man räknar ut det, har inte fått ett poäng mina senaste 3 stays så jag är fel person att fråga :)

10. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Du får 10 poäng per USD så du får konvertera från den valuta du betalar med.

MrDollar gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!