Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du just nu?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 22 April 2011.

?

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du?

1. < 50.000 poäng

17,8%
  2. 50.000 - 100.000 poäng

18,0%
  3. 100.000 - 200.000 poäng

27,9%
  4. 200.000 - 350.000 poäng

20,1%
  5. 350.000 - 500.000 poäng

9,5%
  6. > 500.000 poäng

6,7%
  1. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 110 k nu då de senaste 2 åren har det varit stört omöjligt att få ihop award med fam plus att biljetter har varit så billiga då vi i regel reser off season.
    Exempelvis nu senast ToR 4 Pers CPH - MIA med Lufthansa = 12 800 kr.
    Klart bättre och enklare än att jaga awards tycker jag.
    Jag har använt mina poäng till uppgraderingar, bil hyra, hotell och shopping.

2. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en bit norr om 700K + 350K som ligger på befintliga bokningar, bland annat en bra FIrst med SQ i höst. Sitter i nuläget med tre 2-4-1 och får snart en till.

Så visst är det retsamt om värdet av dessa försvinner. Samtidigt har jag inte haft några större merkostnader för att få dem, det mesta är saker som jag skulle gjort ändå. Jag hade några hyrbilar extra som jag inte skulle tagit annars, men det rör sig ändå om ett begränsat belopp samt att jag faktist hade kul och nytta av hyrbilarna.

P.Andersson gillar detta.
  3. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är ändå ett gäng med 1 miljon+ poäng. Hur får ni alla dessa poäng? Måste vara väldigt mycket spend och affärsresande?

4. MTheC

MTheC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För min del handlar det om att vi är två som gör frekventa och relativt stora utlägg för respektive arbetsgivare som betalas med kort. Sen har vi båda rest mycket i tjänsten med flexibla biljetter vilket då ger en massa poäng. Det har helt enkelt då varit svårt att hinna med att göra av med poängen. Nyttjar även Revolut så de räkningar som kan betalas också därifrån (med överföring av pengar från SAS Mastercard)

Vi försöker få in 4 long hauls per år i business (eller first) för poäng men funkar inte alltid med tillgänglighet så blir ofta i alla fall 1 som betalas (vilket då genererar ytterligare poäng). Nu är ju läget lite annorlunda med lägre inflöde av poäng men man gör ju inte heller av med så många.

P.Andersson och Linus Gustavsson gillar detta.
  5. max.timander

max.timander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    haha, ingen muffinskille..

6. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    465170 poäng just nu. Avbokade bonusresor och Amexpoängen som fortfarande kommer in samt inga nya bonusresor gör att jag har många poäng om och när resandet kommer igång igen. Många första klass resor väntar hoppas jag.:)

Delayed gillar detta.
  7. Taggen

Taggen Medlem

Passerat 1 miljon med en tom känsla... känns som om alla diskussioner om de tidigare devalveringarna bleknar jämfört med den slakt som nu sker av möjligheter att utnyttja dem. Visst, man kan ju alltid bränna dem på en ny TV annars.

8. RollingStone

RollingStone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ligger på strax över 360 000 poäng, två vouchers som går ut vid årskiftet och en voucher som går ut 2021.

Glenn E gillar detta.
  9. HMJ

HMJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    281.399 poäng samt 1 voucher (går ut 20201231) Två bokade resor, en intra EU samt en US för 2 pax.
    Har inget kort just nu som ger eurobonuspoäng så inga mer inkommande heller.

10. mha321

mha321 Medlem

Halva miljonen passerades för ett par veckor sedan med ytterligare en avbokad bonusresa. Så mycket tror jag aldrig jag har haft på poäng banken samtidigt.

Nu är det visserligen slut på resor att avboka så *det* tillflödet har stannat. Men det kommer ju fortfarande in från kort, shopping, och små slattar från inrikes flyg...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!