Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du just nu?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 22 April 2011.

?

Hur många outnyttjade Eurobonus poäng har du?

1. < 50.000 poäng

18,6%
  2. 50.000 - 100.000 poäng

18,9%
  3. 100.000 - 200.000 poäng

28,6%
  4. 200.000 - 350.000 poäng

18,9%
  5. 350.000 - 500.000 poäng

9,2%
  6. > 500.000 poäng

5,9%
  1. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Exakt 569 poäng kvar på kontot. Allt med minsta möjliga marginal spenderat på award med familjen. Känner mig aningen utblottad.

squeezen, Gus och coclol gillar detta.
  2. Har bara 312k och några vouchers men ingen plan. Bokar alltid för 4 pers så poängen rullar snabbt.

Mattias Holmén och Gus gillar detta.
  3. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste kännas tufft just nu! Minst 100k på kontot för eventualiteter känns personligen som ett minimum för att undvika dyra sista minuten beställningar.

Jag hoppas dina kort går varma i sommar. :)

Gus gillar detta.
  4. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår inte logiken i att använda Eurobonuspoäng som nödvaluta...

SilverJonten gillar detta.
  5. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag föredrar alltid 6k poäng i plus med flypremium istället för knappt 3k sek i go som exemplet i morgon på en sista minuten inrikes. Jag har sparat mycket mer än detta ibland också, speciellt på inrikes i SE/NO. Kolla runt lite så ser du.
    87684163-BD79-4C8E-A133-F30BD90F6574.jpeg

Tim Karlsson, danielhog, Berglund och 2 andra gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt enig, här kommer poängen verkligen till sin rätt - dvs. resor som av en eller annan anledning måste bokas i sista minuten där det är ohyggligt dyrt att boka. Och det bästa av allt är att tillgängligheten är mycket god. Jag diggar Köpenhamn-Stuttgart som exempel eftersom det fram tills nyligen varit en monopolrutt och SAS regelbundet nollar ut Go helt. Här är poängen utmärkt value for money och ännu bättre förstås med FlyPremium.

upload_2019-6-10_16-1-38.png

upload_2019-6-10_16-2-4.png

squeezen och M.K gillar detta.
  7. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Agö Ja ofta över 50 öre/p eller ännu mer i värde samt tunnbrödrulle och Mikeller på köpet. Därför minst 100k på kontot, alltid. Jag minns speciellt en sista minuten beställning där jag lyckades boka in hela mitt sällskap på fem personer i plus för bara 45k poäng (ett barn). De blev så glada allihopa. :)

I rena pengar var det tiotusentals kronor sparat den gången. :cool:

Last edited: 10 Juni 2019
    jumbooze gillar detta.
  8. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men i det läget och det finns bonusplats i Plus kan man ju köpa 6000 poäng för 1200kr.

9. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, fast varför skulle man betala 20 öre per poäng om man kan få poängen billigare/gratis? Dessutom kan man bara köpa ett visst antal poäng per år och per Eurobonuskonto.

Abbs och M.K gillar detta.
  10. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det förstår jag, faktiskt. Var tvungen att ta en oplanerad och med kort varsel till en huvudstad i London och billigaste den avgången gick på 6.5k SEK. Tog en award med fly premium för 30k poäng istället. Klart bra värde. Bra att ha lite poäng som inte är öronmärkta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!