Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Sebastian.k

Medlem
Argentina, Albanien, Brasilien, Barbados, Belgien, Bosnien, Bulgarien, Chile, Canada, Cypern, Danmark, Egypten, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Israel, Island, Italien, Jordanien, Kroatien, Luxemburg, Litauen, Lettland, Libyen, Makedonien, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Paraguay, Ryssland, Rumänien, Serbien, Slovenien, Slovakien, Schweiz, Senegal, Spanien, Storbritannien, Schweiz, Sudan, Thailand, Tjeckien, Turkiet, Tyskland, Ukraina, Ungern, USA, Österrike


50

En regel har varit att ta med ett föremål från varje land/resa som minne. Tex sten från stranden dock senaste åren har det blivit kylskåpsmagneter för ungarna

Ser framemot att besöka; Australien, Nya Zeeland och fler länder i Asien.
 
63 länder so far :) Blir Peru om några veckor
 

Attachments

  • ggg.png
    ggg.png
    278,6 KB · Visningar: 340

Mr Basic

Medlem
Tar och uppdaterar denna i samband med att reseåret 2019 går mot sitt slut. Blir sannolikt inga nya länder besökta under 2020.
Uppdatering (i fet stil).
44 länder.
Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrike, Spanien, Italien, Grekland, Portugal, Schweiz, Österrike, Tjeckien, Ungern, Ukraina, Ryssland, Estland, Turkiet, Irland, Storbritannien (England), Lettland, Vitryssland, Kroatien, Island, Polen, Vatikanstaten, Malta
USA, Mexiko, Kanada, Malaysia, Thailand, Australien, Japan, Kina, Kap Verde, Sydafrika, Mauritius, Singapore, Chile, Uruguay, Argentina, Colombia
Målet är 1 besökt land per levnadsår (43).
 

Göran C

Medlem
Tills nu: Norge, Danmark, Finland, Island, England, Irland, Belgien, Holland, Luxemburg, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Schweiz, Lichtenstein, Österrike, Bulgarien, Rumänien, Ungern, Tjeckien, Tyskland, San Marino, Slovakien, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Ryssland, Cypern, Slovenien, Grekland, Vatikanstaten, Ukraina, Moldavien, Bosnien Hercegovina, Kroatien, Albanien, Vitryssland, Malta, USA, Turkiet, Syrien, Jordanien, Israel, Iran, Pakistan, Indien, Nepal, Vietnam, Thailand, Mongoliet, Kina, Japan, Sydkorea, Singapore, Laos, Kambodja, Malaysia, Myanmar, Egypten, Marocko, Sydafrika, Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia och Kenya. Så nu 67 länder.
Till för 10-15 år jagade jag nya länder med målet att åtminstone nå 100. Men när jag märkte att det är först när man har varit i ett land 2-3 gånger som man riktigt kan uppskatta, fatta och förstå landet övergick jag till att återbesöka länder snarare än att jaga nya. Så nu blir det inte många nya länder per år utan i stället har jag nu 28 länder som jag har varit i fem gånger eller mer.
 

Mr_H

Medlem
Tills nu: Norge, Danmark, Finland, Island, England, Irland, Belgien, Holland, Luxemburg, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Schweiz, Lichtenstein, Österrike, Bulgarien, Rumänien, Ungern, Tjeckien, Tyskland, San Marino, Slovakien, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Ryssland, Cypern, Slovenien, Grekland, Vatikanstaten, Ukraina, Moldavien, Bosnien Hercegovina, Kroatien, Albanien, Vitryssland, Malta, USA, Turkiet, Syrien, Jordanien, Israel, Iran, Pakistan, Indien, Nepal, Vietnam, Thailand, Mongoliet, Kina, Japan, Sydkorea, Singapore, Laos, Kambodja, Malaysia, Myanmar, Egypten, Marocko, Sydafrika, Namibia, Botswana, Zimbabwe, Zambia och Kenya. Så nu 67 länder.
Till för 10-15 år jagade jag nya länder med målet att åtminstone nå 100. Men när jag märkte att det är först när man har varit i ett land 2-3 gånger som man riktigt kan uppskatta, fatta och förstå landet övergick jag till att återbesöka länder snarare än att jaga nya. Så nu blir det inte många nya länder per år utan i stället har jag nu 28 länder som jag har varit i fem gånger eller mer.

Vilket är favoritlandet?
 

Ung Diamond

Ny medlem
Sverige, Norge, Finland, Danmark, Ryssland, Usa, Kroatien, Bosnien Hercegovina, Tyskland, Slovenien, Österrike, Schweiz, Serbien, Montenegro, Italien, Frankrike, Island, Storbritanien, Kanada, Irland,

Har lyckats besöka fler länder än min ålder. 20 länder på 18år .
 
Toppen