Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

majer

Medlem
Jag får det till 24 (eller 25 om man nu ska räkna med Sverige som svensk)

(Sverige)
Danmark
Norge
Finland
Tyskland
Frankrike
Holland
Spanien
Italien
Vatikanstaten
Irland
Cypern
Tjeckien
Estland
Schweiz

Kina
Sydkorea
Japan
Taiwan
Thailand
Singapore
Filippinerna

USA
Panama

Kuwait

Spanien, USA, Portugal, Grækenland, Italien, Jugoslavien, Rumænien, Ungarn, Polen, Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrig, Holland, Belgien, Lithauen, Østrig, Schweits, Island, Grønland, USA, Solomon Islands
Inte för att vara sån, men du har listat USA två gånger? :)
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Får det till 61st + några som inte finns längre. Kan dock ha missat ett par tror jag, men orkar inte räkna närmare.

Angola, Australien, Bahrain, Barbados, Belgien, Botswana, Canada, Centralafrikanska republiken, Danmark, Dominikanska republiken, Egypten, Ekvatorialguinea, Elfenbenskusten, Finland, Frankrike, Förenade arabemiraten, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea-Bissau, Haiti, Indien, Island, Italien, Jamaica, Kamerun, Kenya, Kina, Kongo-Kinshasa, Kongo-Brazzaville, Liberia, Liechtenstein, Luxemburg, Malaysia, Mexico, Monaco, Namibia, Nederländerna, Nigeria, Norge, Polen, Portugal, Qatar, Schweiz, Senegal, Spanien, Storbritannien, Swaziland, Sydafrika, Taiwan, Tanzania, Thailand, Tjeckien, Trinidat och Tobago, Turkiet, Tyskland, Uganda, USA, Vatikanstaten, Zambia, Zimbabwe, Österrike

Borde bli bonus för dom som inte finns längre...
 

agehall

Medlem
Om man bott utanför Sverige en tid så borde resor till Sverige under den tiden räknas som besök.

Jag ser det så här - väl ett land du varit i och se det som ditt hemland. Detta land besöker du inte. Om vi istället listar länder man varit i så räknas givetvis även det land man bor i.
 
Jag har vait i 66 av FN erkända länder:

Antigua och Barbuda, Australien, Bahamas, Barbados, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Brasilien, Chile, Cypern, Danmark, Dominica, Dominikanska republiken, Egypten, Estland, Filippinerna, Finland, Frankrike, Storbritannien, Förenta staterna, Grekland, Grenada, Haiti, Vatikanstaten, Indonesien, Irland, Island, Italien, Jamaica, Japan, Kanada, Kap Verde, Kina, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malaysia, Maldiverna, Mauritius, Mexiko, Moçambique, Monaco, Montenegro, Namibia, Nederländerna, Norge, Nya Zeeland, Panama, Polen, Portugal, Ryssland, Saint Kitts och Nevis, Saint Lucia, Schweiz, Senegal, Seychellerna, Singapore, Spanien, Sverige, Thailand, Tjeckien, Trinidad och Tobago, Tyskland, Ungern, Venezuela, Österrike.

För de som är intresserade finns det en sammanslutning av riktiga globetrotters/nördar; Club100. För att bli upptagen där som medlem ska man ha övernattat i minst 100 länder. www.club100.se
 
Toppen