Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Vaniljvodka

Medlem
Uppdaterad lista. Nu uppe i 35 länder. Nya för året fetmarkerade:

1. Aruba
2. Bahamas
3. Bosnien och Hercegovina
4. Bulgarien
5. Cypern
6. Danmark
7. Finland
8. Frankrike
9. Förenade Arabemiraten
10. Grekland
11. Indonesien
12. Irland
13. Island
14. Italien
15. Japan
16. Kanada
17. Kina
18. Kroatien
19. Nederländerna
20. Norge
21. Oman
22. Polen
23. Portugal
24. Rumänien
25. Ryssland
26. Schweiz
27. Singapore
28. Slovenien
29. Spanien
30. Storbritannien
31. Sverige
32. Thailand
33. Tyskland
34. USA
35. Österrike
 
Dags att summera året.
Har varit i 98 länder enligt FN-listan. De nya för 2017 är markerade med fetstil.

Albanien, Andorra, Antigua och Barbuda, Armenien, Australien, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgien, Belize, Bosnien och Hercegovina, Brasilien, Brunei, Bulgarien, Burma, Chile, Colombia, Costa Rica, Cypern, Danmark, Dominica, Dominikanska republiken, Egypten, Estland, Fiji, Filippinerna, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Förenta staterna, Georgien, Grekland, Grenada, Haiti, Honduras, Indien, Indonesien, Irland, Island, Italien, Jamaica, Japan, Kambodja, Kanada, Kap Verde, Kina, Kroatien, Kuwait, Laos, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Malaysia, Maldiverna, Malta, Mauritius, Mexiko, Moçambique, Monaco, Montenegro, Namibia, Nederländerna, Norge, Nya Zeeland, Oman, Panama, Polen, Portugal, Qatar, Ryssland, Saint Kitts och Nevis, Saint Lucia, San Marino, Schweiz, Senegal, Serbien, Seychellerna, Singapore, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Sydkorea, Thailand, Tjeckien, Trinidad och Tobago, Turkiet, Tyskland, Ungern, Vatikanstaten, Venezuela, Vietnam, Vitryssland, Österrike.
 

Direktorn

Medlem
Uppe i 49 nu iallafall. Blir svårt att slå mästarna på BC.. Åker gärna tillbaka till vissa och en del länder vill jag inte besöka.
 

Gus

Medlem
Jag är nu uppe i 96 länder, de fetmarkerade är nya. Jag längtar väldigt mycket tills jag kommer upp till 100 länder, då är jag "färdig" och frugan ska få börja välja vart vi ska på semester. Som den senaste resan vi gjorde till Cook-öarna (jag vet, det blev inget nytt land men vi ville ändå dit). Jag frågade frugan (och dottern) om det var okej om vi kunde åka till några grannländer till Cook-öarna också, "javisst" sa de. Och grannländerna blev: Kazakstan, Kina, Mongoliet, Kirgizistan, Australien och Nya Zeeland.

Dottern fyllde häromveckan 23 månader, och just den dagen besökte hon sitt 23:e land: Kirgizistan. I snitt ett land per månad sedan födseln är jag ändå nöjd med. :) Men nu är hon snart två år och då åker hon inte längre gratis på Award, ajaj. :rolleyes:

Albanien

Andorra

Argentina

Armenien

Australien

Azerbaijan

Bahamas

Bahrain

Belgien

Bosnien

Botswana

Brasilien

Brunei

Bulgarien

Burma

Costa_Rica

Cypern

Danmark

Dominikanska_Republiken

Estland

Fiji

Filippinerna

Finland

Frankrike

Förenade_Arabemiraten

Georgien

Grekland

Haiti

Honduras

Indien

Indonesien

Irland

Island

Israel

Italien

Jamaica

Japan

Jordanien

Kazakstan

Kambodja

Kanada

Kina

Kroatien

Kuwait

Kirgizistan

Laos

Lettland

Liechtenstein

Litauen

Luxemburg

Makedonien

Malaysia

Malta

Mauritius

Mexiko

Moldavien

Monaco

Mongoliet

Montenegro

Namibia

Nederländerna

Nepal

Norge

Nya_Zeeland

Oman

Panama

Paraguay

Polen

Qatar

Rumänien

Ryssland

San_Marino

Schweiz

Serbien

Singapore

Slovakien

Slovenien

Spanien

Sri_Lanka

Storbritannien

Sverige

Sydafrika

Sydkorea

Tanzania

Thailand

Tjeckien

Turkiet

Tyskland

Ukraina

Ungern

Uruguay

USA

Vatikanstaten

Vietnam

Vitryssland

Österrike


Dags att summera året.
Har varit i 98 länder enligt FN-listan. De nya för 2017 är markerade med fetstil.
Härligt! Du ligger 2 länder före mig! :) Vilket blir nummer 100 tror du?

Den 24 december, på självaste julafton, landade jag på Maldiverna och fick då mitt land nummer 100! Personalen ombord struntade i reglerna och lät min och min fru dricka skumpa efter det vi landat. Flygningen var med SriLankan airlines.
Fantastiskt! Vilken känsla! Firade du på något mer sätt ön skumpan på planet? Jag planerar att trycka upp en tröja och en fotobok när jag når 100 länder! Och bjuda mitt resesällskap på en fin middag!
 

Tonton

Medlem
Europa
- Andorra
- Österrike
- Belgien
- Tjeckien
- Danmark
- Storbritannien (England, Skottland, Gibraltar)
- Malta
- Frankrike
- Tyskland
- Ungern
- Italien
- Liechtenstein
- Luxembourg
- Norge (Mainland, Svalbard)
- Slovakien
- Spanien
- Sverige
- Schweiz
- Nederländerna

Asien
- Kina (Mainland, Hong Kong, Macau)

Afrika
- Tunisien

Totalt: 21 länder

Snittar alltså ett nytt land per år. Dags att öka detta snittet då vill nå 50 länder innan jag fyller 30 år iaf.

Nytt år - ny sammanställning! Fetmarkerade länder är nya 2017.
- Andorra
- Österrike
- Belgien
- Tjeckien
- Danmark
- Storbritannien (England, Skottland, Gibraltar)
- Malta
- Frankrike
- Tyskland
- Ungern
- Italien
- Liechtenstein
- Luxembourg
- Norge (Mainland, Svalbard)
- Slovakien
- Spanien
- Sverige
- Schweiz
- Nederländerna
- Grekland

Nordamerika
- USA (3 delstater)

Asien
- Kina (Mainland, Hong Kong, Macau)
- Singapore
- Thailand
- Qatar

Afrika
- Tunisien
- Sydafrika

Oceanien
- Nya Zealand

= 28 länder

Har alltså 6.5år på mig att klara 22 nya länder för att uppnå mitt personliga mål på 50 länder innan jag fyller 30. Jag kämpar på :)
 
Last edited:
Toppen