Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

TigerMoth

Medlem
Jag använder appen "Been" på min iPhone för att ticka av länder jag varit i. Lätt att använda och snygg presentation av resultatet både som plan vy och snurrande jordglob.

Har 19% besökta länder i världen.
 

DHXSTHLM

Medlem
Nu uppe i 55 länder enl appen Been. Siktar på 100 innan jag är 60. är 33 idag, bör kunna resa till 45 länder på 27 år. (1,7länder / år)

Räknar inte med mellanlandningar o dyl, utan riktiga besök. Dock räknas "länder" som Macau, HK, Taiwan, Palestina med. Som sagt, enl appen Been. (Vill inte gå in närmare på politik vare sig d e rätt eller fel)
 

Mangostan

Medlem
Har besökt 77 länder hittills och betar av ungefär 10 nya per år. Jag använder mig av FN:s medlemsstater för att räkna hur många länder det finns i världen, men lägger till de självständiga staterna Taiwan och Vatikanstaten samt den omtvistade staten Kosovo. Enligt mitt sätt att se det finns det alltså 193+3=196 länder i världen, vilket innebär att jag har 119 kvar att besöka!
 

Mangostan

Medlem
Även TripAdvisor räknar fel på några ställen. Länge sen jag kollade, men jag vill minnas att Färöarna räknas som ett eget land, men att inte San Marino gör det. Jag skrev till och med till Tripadvisors kundtjänst och påpekade detta och de svarade angående San Marino att den italienska "turistbyrån" ville att SM skulle tillhöra Italien (!). Är även osäker på Vatikanstatens status på TripAdvisor.
 
Har varit i 92 länder enligt FN-listan. De nya för 2016 är markerade med fetstil.

Albanien, Andorra, Antigua och Barbuda, Australien, Bahamas, Bahrain, Barbados, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Brasilien, Brunei, Bulgarien, Burma, Chile, Colombia, Costa Rica, Cypern, Danmark, Dominica, Dominikanska republiken, Egypten, Estland, Fiji, Filippinerna, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Förenta staterna, Grekland, Grenada, Haiti, Indonesien, Irland, Island, Italien, Jamaica, Japan, Kambodja, Kanada, Kap Verde, Kina, Kroatien, Kuwait, Laos, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Malaysia, Maldiverna, Malta, Mauritius, Mexiko, Moçambique, Monaco, Montenegro, Namibia, Nederländerna, Norge, Nya Zeeland, Oman, Panama, Polen, Portugal, Qatar, Ryssland, Saint Kitts och Nevis, Saint Lucia, San Marino, Schweiz, Senegal, Serbien, Seychellerna, Singapore, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Sydkorea, Thailand, Tjeckien, Trinidad och Tobago, Turkiet, Tyskland, Ungern, Vatikanstaten, Venezuela, Vietnam, Österrike.
 
Toppen