Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Blev bara 17 stycken, Sverige inräknat :D

Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Liechtenstein, Schweiz, Italien, Frankrike, Monaco, Luxemburg, Belgien, Nederländerna, Storbritannien, Egypten, USA...
 

pep

Medlem
Inspireret af agehall må jeg lige lægge 3 til: England, Tyrkiet, og Tjekkiet. Så er jeg på mindst 59 og ånder dermed agehall i nakken. Jeg undrer mig at ingen - undtagen jeg selv - tilsyneladende har besøgt Sverige....? Absolut et besøg værd - a lovely corner of the world
:)
 
Får det till 24 st.

Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Schweiz, Portugal, Italien, Grekland, Turkiet, Kroatien, Montenegro, Bosnien, Slovenien, Tjeckien, England, Marocko, Kina, Filipperna

Blir minst 2 nya under 2013.


Såg förövrigt en dokumentär om en svensk som besökt ALLA länder, rätt imponerande!
 

Resenären

Medlem
Algeriet, Antigua, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Italien, Irland, Jamaica, Japan, Kanada, Kroatien, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Mexiko, Monaco, Nederländerna, Norge, Portugal, San Marino, Schweiz, Slovenien, Spanien, St. Lucia, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, USA, Ungern, Vatikanstaten, Österrike.
Så det blev 33 länder + några som inte finns längre.
 

Grodman

Ny medlem
Har under åren, mer eller mindre frivilligt, besökt 77 länder.
Orkar bara lista de som inte tillhör Europa.

Bahrain. Bangladesh. Brunei. Filippinerna. Förenade Arabemiraten. Indien. Indonesien. Israel. Japan. Kambodja.
Malaysia. Maldiverna. Singapore. Sri Lanka. Thailand. Turkiet. Vietnam. Egypten. Maroco. Mauritius. Sydafrika. Tunisien.
Australien. Nya Zeeland. Belize. Brasilien. Costa Rica. Grenada. Jamaica. Kanada. Kuba. Mexico. Nicaragua.
Saint Lucia. St Vincent & Genadinerna. Trinidad & Tobago. Uruguay. USA. Venezuela.
 

Vaniljvodka

Medlem
USA, Kanada, Island, Irland, England, Holland, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Schweiz, Österrike, Tyskland, Danmark, Norge, Finland, Sverige, Polen, Ryssland, Bulgarien, Grekland, Cypern, Förenade Arabemiraten, Aruba, Slovenien, Kroatien.

26 st. Har kvar att besöka Sydamerika och fler länder i Asien framförallt. Har alltid haft stort fokus på USA så det har inte blivit av än, men jag är sugen på Japan, Malaysia, Kina och Brasilien om jag lyckas ta mig ur USAs grepp.
 

m10

Medlem
Har ätit på McDonald's i 27 länder.

Lägg därtill 3 besökta länder där det antingen inte fanns McD vid besökstidpunkten (Gambia, Vietnam) eller där jag var på dåligt humör och stannade med room service på hotellet (Portugal).
 

m10

Medlem
Har ätit på McDonald's i 27 länder.

Lägg därtill 4 besökta länder där det antingen inte fanns McD vid besökstidpunkten (Gambia, Vietnam, Lichtenstein) eller där jag var på dåligt humör och stannade med room service på hotellet (Portugal).
 

Timotey

Medlem
Fick det till 22st:
Sverige,Finland,Norge,Danmark,England,Irland,Frankrike,Spanien,Portugal,Malta,Singapore,Tyskland,Ryssland,Estland,Polen,Tunisien,Italien,Tjeckien,Belgien,Holland,Lettland,Luxemburg
 
Toppen