Senaste nytt

Hur många kreditkort kan man ha? Och vad tycker bolåneavdelningarna?

gjohansson

Medlem
Haha ja det är nog lite udda beteende! :rolleyes:Ibland om jag köper något för 90 kr så slänger jag in en hundring! Då kan jag köpa något för 10 kr utan att göra en extra inbetalning! :)

Jag för över pengarna från mitt lönekonto så att det saldo jag har på mitt lönekonto verkligen är mitt riktiga saldo. Jag är nästan tvungen att göra såhär för att ha koll på min ekonomi, eftersom jag för närvarande har 7 kreditkort.
Lustigt att ha 7 kreditkort utan att använda krediten. I praktiken använder du ju dem som debitkort fast du får stå för hanteringen själv.
 

Gus

Medlem
Lustigt att ha 7 kreditkort utan att använda krediten. I praktiken använder du ju dem som debitkort fast du får stå för hanteringen själv.
Exakt, det är mitt mål! :) Jag vill inte åt krediten, jag vill åt Eurobonuspoängen och 2-4-1 vouchern. Och på Santander vill jag åt hyrbilsförsäkringen. Jag hade görna sett att alla mina kreditkort var debitkort. :)
 

samet

Medlem
Exakt, det är mitt mål! :) Jag vill inte åt krediten, jag vill åt Eurobonuspoängen och 2-4-1 vouchern. Och på Santander vill jag åt hyrbilsförsäkringen. Jag hade görna sett att alla mina kreditkort var debitkort. :)

Jag förstår verkligen inte.

Varför? Varför vill du inte använda krediten?

En faktura i månaden är ju fantastiskt, med en bra översikten på alla köpen.

Jag vet folk som inte gillar kreditkort för de inte kan kontrollera sig själva, men de tecknar sig inte för 7 kreditkort...
 

trskial

Medlem
Hur många kreditkort har ni som hänger här?

Jag har ett kreditkort tankat med 50k som bara ligger i ett kuvert hemma som en säkerhet ifall något händer (kylskåp/frys/spis pajar eller husdjuren blir akut sjuka.) Utöver det CSN-lån på ca 400k. Annars inga skulder.

Min fru och jag har nettolön tillsammans på 56-58 tusen. Vi fick låna 5.150.000 från banken när vi fick lånelöfte. Men vi har pengar på ett konto från en försäljning av lägenhet i Norge som kontantinsats. Vi är 32 år.
 
Det finns ett mycket stort spann inom kreditbetyget 0,1. Detta "utmärkta" betyg omfattar nästan halva Sveriges befolkning (49%), så det säger sig självt att man inte kan bli diskvalificerad genom omständigheter som man delar med väldigt många andra. Man kan till och med ha betalningsanmärkningar och ändå få 0,1.

"Mycket bra", dvs mindre än 1,0, täcker ytterligare 28% av befolkningen.
 
Toppen