Hur många kreditkort kan man ha? Och vad tycker bolåneavdelningarna?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Excited4Points, 16 Januari 2018.

1. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är nog från bank till bank. Jag tror att jag allt som allt har 7 kreditkort men använder bara min SAS (MasterCard o Amex).

2. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    O T-Med bolåneförsäkring. Är det den som faller ut om någon av låntagarna avlider?
    Ifall det är en sådan finns mycket bättre sätt att skydda sig

3. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är den jag hänvisar till. Håller med om att det finns bättre sätt men vissa banker har det automatiskt inbakat (naturligtvis betalar man indirekt för försäkringen i räntan).

4. trskial

trskial Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cool app :)

Hade en 2,1 i kreditbetyg. Har bara bostadslån ihop med frun, annars skuldfri.

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det bra eller dåligt? :)

6. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Om det är samma som man har på UC så är det väl ganska dåligt?

7. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jeg får 2.9 i Kreddy... Men lider under at have min primære indkomst i Danmark (og dermed 0 taxering i Sverige) - det er stadig noget bøvlet når man bor i Sverige og skal have bolån og kreditkort. Jeg anvender Nordea i Danmark og Sverige og har præcist købt bostadsrätt i Malmö uden nogen som helst bemærkninger omkring kreditkort i forbindelse med lånet (men jeg og min fru skulle levere anställningsintyg). Af svenske kreditkort har jeg et Coop Mer med 100k i limit og Nordea Mastercard med 50k i limit - men jeg bruger ikke kreditfaciliteten. Jeg har også et par danske kreditkort, men dem spørger Nordea Sverige ikke til, når de kreditvurderer.

Det Nordea primært vurderede var om deres "standard model" for en husholdning gav et fornuftigt resultat. De er ret hårde med løn i fremmed valuta og sætter DKK-SEK til kurs 100. For nye kunder er det endnu mere vanskeligt og de giver som udgangspunkt kun lån til personer med indkomst i Sverige hvis man er ny kunde.

De spørger derimod ikke til rejsevaner, så det er intet problem hvis du helst undgår economy class også på ferierejserne :)

8. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag kan se så är det liknande betygssystem som UC, dvs man bör ha så nära 0,1 som möjligt...

9. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är gränser som Upplysninscentralen (UC) använder. Appen Kreddy görs av Aftonbladets för att marknadsföra lån via deras dotterbolag Lendo men uppgifterna hämtas från UC.

Gränserna är:

0,1 Utmärkt, 49% av svenskarna tillhör denna grupp
    0,2 - 0,9 Mycket bra, 28% av svenskarna tillhör denna grupp
    1,0 - 4,0 Bra, 14% av svenskarna tillhör denna grupp
    4,1 - 25,0 Mindre bra, 4% av svenskarna tillhör denna grupp
    25,1 - 100,0 Svag, 5% av svenskarna tillhör denna grupp

10. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    0,1. Trots en hel kortlek med kreditkort.

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!