Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

walle33

Medlem
Nej, du tjänar enligt operating carrier hos *A. Det är en av anledningarna till att man ALDRIG ska boka code share om man inte vet vad man gör. Det finns inget bra sätt att veta vad du kommer att ha för bokningsklass hos LH. Det kan bli samma som du fått av SK, men det kan också bli en helt annan.

Japps vet men pga av företags policy har man inget val ibland även om jag hatar det!
 

walle33

Medlem
Har ni företagspolicy på att boka codeshare!? Det låter helt galet och utan någon som helst vettig anledning.

Har snarare att jag måste flyga med SAS där vi har bra företagsrate. Avvikande från detta kräver godkännande och motivering till varför man valt en dyrare biljett helt enkelt..
 

agehall

Medlem
Bara för att du måste flyga SAS så borde du inte behöva flyga code share. Du bör kunna få biljetten utställd med riktiga fligthnr också tycker jag.
 

walle33

Medlem
Bara för att du måste flyga SAS så borde du inte behöva flyga code share. Du bör kunna få biljetten utställd med riktiga fligthnr också tycker jag.

Tro mig jag försökte detta men Volvo byråkrati gick inte riktigt att komma runt. Skulle åka GOT-VIE, där sas dessutom inte verkar ha några fighter. För codeshare betalade jag 3100, men hade jag bokat LH nummer hade det kostat 4900. Småpengar kan tyckas men inte enligt Volvo..
 

agehall

Medlem
På en normal SAS-biljett ska det inte vara några problem att ha med en LH-flight på GOT-VIE, tex GOT-SK-FRA-LH-VIE. Om man däremot bokar på en LH-fare blir det mycket dyrare.

Jag vill nog påstå att det är er resebyrå som (surprise surprise) inte har någon som helst aning om vad de pysslar med. De vill ju bara visa hur duktiga de är genom att skriva hur mycket Volvo sparar jmf någon fiktiv kostnad...
 

Chrille

Medlem
Jag vill nog påstå att det är er resebyrå som (surprise surprise) inte har någon som helst aning om vad de pysslar med. De vill ju bara visa hur duktiga de är genom att skriva hur mycket Volvo sparar jmf någon fiktiv kostnad...
Och jag skulle vilja påstå att det är väldigt många företag som gör stora fiktiva besparingar på resorna.
 

walle33

Medlem
På en normal SAS-biljett ska det inte vara några problem att ha med en LH-flight på GOT-VIE, tex GOT-SK-FRA-LH-VIE. Om man däremot bokar på en LH-fare blir det mycket dyrare.

Jag vill nog påstå att det är er resebyrå som (surprise surprise) inte har någon som helst aning om vad de pysslar med. De vill ju bara visa hur duktiga de är genom att skriva hur mycket Volvo sparar jmf någon fiktiv kostnad...

Hmm är inte riktigt med på hur du menar, förklarar gärna för VIA Egencia hur jag vill att dem ska boka..
 

agehall

Medlem
Vad jag menar är att du kan köpa en SK-fare, tex GOT-VIE via FRA. Den tillåter (vad jag kan se) i alla fall utom den allra billigaste economyvarianten att du flyger LH FRA-VIE.

Ska man bråka med en resebyrå är det nästan ett MÅSTE att ha ExpertFlyer och/eller KVS Tool. Annars har man svårt att kolla upp fares och tillgänglighet och då kan man inte argumentera fullt ut.
 
Toppen