Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

agehall

Medlem
I det här fallet är det, som flera redan konstaterat, enkelt. Det ÄR operating carrier som räknas och eftersom SAS alltid ger minst 100% så är det vad som gäller.
 

erc

Medlem
...och nu fick jag precis ett meddelande från EB i ett annat ärende. Nekad retroaktiva poäng för TG-flygning i klass M mellan BKK och KBV och i samma klass tillbaka KBV - BKK. Bifogade lite dokument som argument.

Enligt SAS EB-sidor ger resor med Thai i klass M 100% (eller som de formulerar det, Minimum 600). Flighten är kort, bara 402 miles enligt GC.

Visst borde denna ge 600 poäng per riktning?
 

palmen

Moderator
Min syster flög PVG-AKL med Air New Zealand vad borde det minst ge till EB? Det är ca: ~5800 miles..

Läs första inlägget, behöver veta vilken boknignsklass det är för att kunna ge något svar.
Men allt från 0-11600 miles borde det kunna bli beroende på vilken boknignsklass det är. Är det någon av klasserna i low economy så ger det väl 1500 poäng ungefär.
 

Flood

Medlem
...och nu fick jag precis ett meddelande från EB i ett annat ärende. Nekad retroaktiva poäng för TG-flygning i klass M mellan BKK och KBV och i samma klass tillbaka KBV - BKK. Bifogade lite dokument som argument.

Enligt SAS EB-sidor ger resor med Thai i klass M 100% (eller som de formulerar det, Minimum 600). Flighten är kort, bara 402 miles enligt GC.

Visst borde denna ge 600 poäng per riktning?

Ja, det bör den göra. Ingen skum variabel som t.ex. att det var Thai Smile du flög med?
 

erc

Medlem
Nope. Inte Thai Smile. TG's egna 19 år gamla A330-300. Största kärra jag någonsin flugit med så kort sträcka.
 

agehall

Medlem
Om det är en LH operated carrier med SK nummer, är det 600 i eco som gäller då oavsett miles?

Nej, du tjänar enligt operating carrier hos *A. Det är en av anledningarna till att man ALDRIG ska boka code share om man inte vet vad man gör. Det finns inget bra sätt att veta vad du kommer att ha för bokningsklass hos LH. Det kan bli samma som du fått av SK, men det kan också bli en helt annan.
 
Toppen