Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Mikael

Medlem
Stämmer det även inom europa? Jag har iaf fått för mig att min 300 på intra EU kan vara 100%.

Jag är osäker, vad jag har beskrivit ovan är som sagt hur jag har tolkat det, jag kan ha fel.

Sedan finns det vissa som är svårare. Jag tittar nu på en resa med Austrian. Deras economy (klasser P, Y, B, M, U, H, G, Q) ger "min 300-600". Hur ska man veta vilka bokningsklasser är min 300 och vilka är min 600?
 

rob74

Medlem
Detta är en djungel som inte ens Tarzan skulle klara att navigera i!
Ibland blir jag trött och då resonerar jag: Det är ju kul att man får några poäng överhuvudtaget... :rolleyes:
Men jag försöker ha så bra koll som det går om jag skulle råka boka något obskyrt.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är osäker, vad jag har beskrivit ovan är som sagt hur jag har tolkat det, jag kan ha fel.

Sedan finns det vissa som är svårare. Jag tittar nu på en resa med Austrian. Deras economy (klasser P, Y, B, M, U, H, G, Q) ger "min 300-600". Hur ska man veta vilka bokningsklasser är min 300 och vilka är min 600?

Enligt SASSalesInfo tjänar man endast min 300 poäng och 100% intjäning som gäller på bokningsklasser P, Y, B, M, U, H, G, Q hos Austrian. Jag förstår inte varför SAS inte kan skriva lika tydlig information som på SASSalesInfo på allmän webbsida.
 

agehall

Medlem
Fast ibland är min 600 ändå ett riktigt sätt att uttrycka det. En amerikansk inrikes med US BWI-PHL-DTW i K gav mig 600+600 poäng även om det bara var 90+453 miles. Då får jag minst 600 för en kortare sträcka.

Ja, det är helt korrekt. Det stycket föll bort när jag ändrade på texten men jag har lagt tillbaka det igen. Det är nog anledningen till att SAS skriver som de gör men det hade inte skadat att ha en procentsats OCKSÅ!
 

erc

Medlem
Försöker förutse hur poängintjäningen kommer se ut för kommande resa.

ARN-ZRH, Swiss LX4709 (Operated by SAS SK1605), bokningsklass K. Borde ge 25% av 1000 miles, dvs 250 poäng.
GVA-ARN, SAS SK2616, bokningsklass O. Ger enligt SAS webbsida 1500 poäng (Nordic Countries <-> Switzerland).

Summarum: 1750 poäng. Tolkar jag det hela rätt?
 

Senator

Moderator
Försöker förutse hur poängintjäningen kommer se ut för kommande resa.

ARN-ZRH, Swiss LX4709 (Operated by SAS SK1605), bokningsklass K. Borde ge 25% av 1000 miles, dvs 250 poäng.
GVA-ARN, SAS SK2616, bokningsklass O. Ger enligt SAS webbsida 1500 poäng (Nordic Countries <-> Switzerland).

Summarum: 1750 poäng. Tolkar jag det hela rätt?

Min gissning är 2 x 1 500 då du flyger SAS på segment och det är operating carrier som räknas
 

jumbooze

Medlem
Försöker förutse hur poängintjäningen kommer se ut för kommande resa.

ARN-ZRH, Swiss LX4709 (Operated by SAS SK1605), bokningsklass K. Borde ge 25% av 1000 miles, dvs 250 poäng.
GVA-ARN, SAS SK2616, bokningsklass O. Ger enligt SAS webbsida 1500 poäng (Nordic Countries <-> Switzerland).

Summarum: 1750 poäng. Tolkar jag det hela rätt?

Jag skulle säga att opererad av SAS ger 100% och inte 25% även om du har ett LX#.
 
Toppen