Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Nahoj

Medlem
Tja,

Jag funderar att via SAS köpa en tur och retur.

På utvägen, står det att flyget utförs av Lufthansa och att bokningsklassen är "J". Innebär det att jag får 2 000 poäng för det segmentet?

Tack på förhand!
 

AABack2ARN

Medlem
Det vet man aldrig. Är det ett SAS flygnummer som säljs med bokningsklass J så kommer det mappas mot en lägre klass hos Lufthansa. Är det ett Lufthansa flygnummer där SAS skriver ut att det är bokningsklass J kommer du nog få 2000p. Men då J är full pris inom Lufthansagruppen är det nog en MYCKET dyr biljett skulle jag tro. Så vilket flygnummer skriver SAS att det är?
 

Nahoj

Medlem
Det vet man aldrig. Är det ett SAS flygnummer som säljs med bokningsklass J så kommer det mappas mot en lägre klass hos Lufthansa. Är det ett Lufthansa flygnummer där SAS skriver ut att det är bokningsklass J kommer du nog få 2000p. Men då J är full pris inom Lufthansagruppen är det nog en MYCKET dyr biljett skulle jag tro. Så vilket flygnummer skriver SAS att det är?

Tack för ditt svar!

Flygnumret är SK 3677.
 

AABack2ARN

Medlem
Då kommer du med stor sannolikhet inte få 2000p men man vet aldrig då mappningen mellan SAS och Lufthansa är dynamisk och kan således variera lite beroende på bokningsläget. Jag skulle dock tro att du hamnar i deras business-kabin och således borde få minst 750p. Allt utöver det kan du se som en bonus. :)
 
Har du 18500 poäng och får in 30k poäng till är du redan guld. Så du behöver inte ens fundera över vad din resa med Swiss/TAP ska ge om det är guld som är målet. Du kommer snarare vara nära att bli EBD, med lite kreditkort så är det nog inte omöjligt...
Och vill du gå en kurs i sånt här så föreslår jag att du bokar in dig på följande
Workshop Nybörjare Stockholm: Lördag 2019-10-12 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

kom på en sak min period sträcker sig mellan feb -19 till mars -20 , då kommer jag inte hinna bli guld när vi åker i maj nästa år :(
 
J

Joakim Reinius

Guest
Först av allt, jag har sökt, inte hittat i forumet därav denna tråd.

Jag försöker hitta hur många poäng jag tjänar och har slitet mitt hår (nästan) då jag inte kommit fram till något. Jag har rest från Arlanda via Frankfurt till Singapore i business class och fick enligt Eurobonus 9600 poäng för sträckan Frankfurt - Singapore. Bokningsklass är D.

Nu försöker jag räkna fram hur många jag får för Singapore - Arlanda via Moskva. Samma bokningsklass. Jag går in på Singapore Airlinessidan på SAS och ser att Business Class D ger 150%. Distans är 5226 nm. Alla flighter är SQ-flighter.

Nu till kruxet. Det står "från 450" på Singapore Airlines-sidan på SAS. Vad betyder det? Hur skulle en uträkningsformel se ut?

Någon vänlig själ som kan bistå med hur jag ska räkna?

edit: tror jag förstår nu men kan inte radera inlägg
 
Last edited:
Toppen