Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 4 Juli 2013.

  1. wifferdille

    wifferdille Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    100%
     
    RollingStone gillar detta.
  2. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Har en biljett (jobbet) som verkar bokas i "L".
    Den står ju som go light och go smart:
    SAS Go Light
    240
    (K, L, T)

    SAS Go Smart
    2 400
    (Q, V, W, K, L, U, G)
    300
    (T, O)

    SAS Go Pro
    6 000
    (E, M, H)

    I bokningssytemet hos oss står det bara "Go".
    Vad ska man anta händer då? Obs står att det ingår 1 väska, så antar det blir Bo Smart då?
     
  3. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Företag kan ha avtal att väskor alltid ingår i biljetten så inte helt säkert att det är go smart. Men mest troligt är det go smart, räkna med poäng för light så blir du inte besviken.
     
    squeezen och AABack2ARN gillar detta.
  4. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Satsa på plusgrade :)
     
  5. JohanGE

    JohanGE Medlem

    Ort:
    MMX/CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inte rätt tråd (?), men sitter och tittar på att boka en revenue biljett med SAS t/r till LAX nästa sommar men får inte fram någon information om hur många EuroBonus jag tjänar ihop. Den ger mig faktiskt 0 poäng oavsett klass (testade multipla för att se om det var någon bugg). Har någon här haft liknande problem? Något man bör känna till? Bokar såklart inga biljetter utan att jag får svar på det hela, så i värsta fall ringer jag in till kundtjänst.
     
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Och du tror att kundtjänst ger rätt svar?
    Googla "sas points chart" så hamnar du rätt, eller på sas hemsida under eurobonus.
    Beror på vilken bokningsklass du bokar i Business, kan ge lite olika, men har för mig det är 7500-9000.
     
    Berglund gillar detta.
  7. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ringa kundtjänst? Du menar att du lika gärna kan spå i kaffesump?!
     
    011430121 gillar detta.
  8. JohanGE

    JohanGE Medlem

    Ort:
    MMX/CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    okej okej okej. Jag vet hur många poäng resan ska ge i teorin. Min farhåga var/är mer att det står 0 poäng när jag bokar, och att den då inte kommer att generera några poäng. Tanken att ringa kundtjänst skulle vara min försäkring att resan de facto ska ge poäng, allt enligt SAS poängtabell.
     
  9. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Alla betalda sas flighter (ej betalda med poäng) ger poäng enligt den tabellen. Så bokar du sas business som flygs av sas så får du exakt det som står i listorna på hemsidan. Att sas bokningsdialog inte kan räkna ut detta kan du strunta i när det gäller rena sas-flighter.
     
    JohanGE och Berglund gillar detta.
  10. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Boka i appen så brukar rätt poäng visas på sidan där man betalar.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×