Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 4 Juli 2013.

1. ocr123

ocr123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad blir det från detta? ARN-DME-SIN-DPS? Bokningsklass D hos Singapore airlines.

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mata in ARN-SIN-DPS på gcmap.com och multiplicera antalet Miles med 150%

3. Bokn klass D. ger 150%.
    ARN-SIN 9000 och SIN-DPS 1650

4. ocr123

ocr123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tusen tack! Jag har samma rutt på hemvägen. Borde ge exakt samma? Inga konstiga T/R regler som slår in?

Sorry, jag är inte van vid detta :)

Naga gillar detta.
  5. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är samma sträcka och bokningsklasser så blir det exakt samma! Inga konstiga regler med det :)

6. Laudrup

Laudrup Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man bokar biljetter för en hel familj får jag tillgodoräkna mig baspoängen för samtliga familjemedlemmar då? Eller är det enbart de mil som jag själv flyger?

7. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara dom miles som du flyger som du får poäng för, ej för dina familjemedlemmar.

Laudrup och 011430121 gillar detta.
  8. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Första posten här men har hunnit läsa och fått mycket hjälp!

Något som jag dock inte riktigt blir klok på är det här med code share, kanske missförstår något men jag känner att det är bättre att fråga.

Om jag bokar en resa via Sas.se och det står resan kommer ge säg 10k poäng kan det ändå bli så att jag får mindre poäng för att det är en code share?

9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, därför ska du ta en screenshot på vad SAS lovade så du kan starta ett customer complaint case mot dem ifall du inte får vad de lovade.

10. Protein48

Protein48 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning med TK till Porto (ARN-IST-OPO-IST-ARN) i business class (K), vilket bör generera i 150% till Eurobonus. Enligt Circlemapper så är det totalt 6574 miles, vilket efter en inte allt för komplicerad matematik blir 9816 miles/Eurobonuspoäng. När jag har lagt in mitt Eurobonusnummer till bokningen på TK:s hemsida står det dock att jag kommer tjäna 8914 miles. Räknar jag fel på något sätt? Förstår att står det så på TK:s hemsida så är det väl naturligtvis så men blir nyfiken på om man skall räkna miles på annat sätt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!