Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

SK989

Medlem
Det kanske har diskuterats tidigare i denna tråd eller en annan, men jag noterade något som jag i så fall missat: ANA ger sedan i våras 300% för bokningar i första klass (både för bokningsklass F och A). Jag trodde Lufthansa var det enda Star Alliance-bolag med First som gav 300% till Eurobonus.
 

stare

Medlem
Ska flyga från Got till Newark via Mynchen tor i economi class H. Med Lufthansa. (Operated by United) över atlanten. Hur många poäng kan jag räkna med tro?
 

danielhog

Medlem
Ska flyga från Got till Newark via Mynchen tor i economi class H. Med Lufthansa. (Operated by United) över atlanten. Hur många poäng kan jag räkna med tro?
Du flyger inte med Lufthansa utan du flyger med United som du själv skriver, operated by United = utförs av United.

Du har troligtvis köpt biljett på vad som kallas codeshare (sök på forumet om begreppet är okänt). Troligtvis får du bokningsbolag H hos United också men det är inte garanterat. Rekommendationen är generellt att undvika codeshare om man kan, just för att förutsägbarhet i poängintjäning etc försvinner.

Gällande poäningtjäning med United och klass H kan du se det här:

EuroBonus-partner – United Airlines | SAS
 

Vindpilen

Medlem
Klasse P - helt ordinær business class, men gir ingen poeng.

Att undvika Brussel Airlines helt verkar onödigt på grund av en bokningsklass. Jag bokade nyligen och då hade de Z vilket ger bra utdelning till Eurobonus (1200x2).

Intressant. P finns inte ens listat hos SAS.

EuroBonus-partner – Brussels Airlines | SAS

Är det longhaul, shorthaul eller båda som P finns? Jag gjorde lite snabba sökningar på ITA med Bryssels och fick aldrig upp P.

Jag hittade det inom Europa när jag sökte en rutt. Valde då att inte boka just det men fick Z-klass en annan dag.
 
Toppen