Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng med SAS Köpenhamn-Newark

Rickard

Medlem
Skall resa Köpenhamn till Newark t/r i mitten på maj. Någon som har en aning om hur många poäng det ger?

SK909 dit och SK910 hem. Bokningsklass G.

En annan kort fråga när jag ändå är igång. Hur mycket poäng behöver man för att t.ex. kunna uppgradera från economy till business class på ett reguljärflyg inom Europa? Mellan tummen och pekfingret så klart.

Tack på förhand,
Rickard
 

Dr. Miles

Expert
Det bör ge 3.900 EuroBonus poäng per riktning fr o m 2012-MAY-04 då SAS börjar kreditera 100% på alla betalda ekonomiklass biljetter.

En annan kort fråga när jag ändå är igång. Hur mycket poäng behöver man för att t.ex. kunna uppgradera från economy till business class på ett reguljärflyg inom Europa? Mellan tummen och pekfingret så klart.
Det går endast att uppgradera från Economy Extra till Business class inom Europa.
 

Rickard

Medlem
Man tackar. Får man fråga hur man själv kan räkna ut detta?

Angående Economy Extra, vad tror du en uppgradering till Economy Extra skulle kosta i poäng på t.ex. en resa Köpenhamn till Rom?

Tack än en gång,
Rickard
 

GOTATH

Medlem
Man tackar. Får man fråga hur man själv kan räkna ut detta?

Angående Economy Extra, vad tror du en uppgradering till Economy Extra skulle kosta i poäng på t.ex. en resa Köpenhamn till Rom?

Tack än en gång,
Rickard

Välkommen till BC.se Rickard!

Ett tips är att använda GC-map Great Circle Mapper Vid 100% intjäning blir det GC-sträckan avrundat upp till närmsta 100-tal. CPH-EWR är 3867 miles = 3900 EB-poäng.

En uppgradering Extra --> Business i Europa kostar 10000 EB-poäng http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/

Uppgradering Economy --> Economy Extra går ej i Europa. (Om man inte får en op-up förstås :))
 

Dr. Miles

Expert
Hej Rickard
Jag glömde att säga välkommen till BusinessClass.se! .o

Man tackar. Får man fråga hur man själv kan räkna ut detta?
Du kan gå till SAS EuroBonus Earning chart och kolla sträckan du flyger.
Observera att siffrorn på tabellen kommer att ändras fr o m 2012-MAY-04. Du ka se nya tabellen här.

Great Circle Mapper

Angående Economy Extra, vad tror du en uppgradering till Economy Extra skulle kosta i poäng på t.ex. en resa Köpenhamn till Rom?
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, går det inte att uppgradera från Economy. Endast från Economy Extra till Business class inom Europa.
På SAS longhaul rutter kan du uppgradea antingen med poäng eller med pengar(OptionTown).
 
Toppen