Senaste nytt

Hur långt innan har ni lyckats checka in på SAS-flight?

vicce

Medlem
Jag har kunnat checka in 26 timmar innan, men sen hade jag en flight till som gick flera timmar senare som jag kunde checka in på samtidigt. Så runt 30 timmar är väl mitt "rekord".
 

Kenny

Medlem
Checkade precis in på min flight som lyfter om 33 timmar och 45 minuter. Sista legget gick också bra och det är 45 timmar dit.
 

etnoy

Medlem
Hur ser det då ut med baggage drop? Det är förstås ingenting att hänga i julgranen, men jag har lyckats lämna av väskorna på CPH på morgonen för en SK-flight på kvällen. Det gav en trevlig och bagagefri dag i Köpenhamn.
 

Lindberg

Medlem
Lyckades igår morse, vid 10-ish tiden checka in på dagens 1840 SAS-flight GOT-CPH-SVG. Fick BN2 på leg no 1 och BN1 på leg no 2. (cirka 33h före avgång visade det sig)

Jag checkade in via SAS hemsida i tron om att min flight gick samma dag som jag checkade in. Jag kunde printa boardingcard (vilket jag inte gjorde, föredrar boardingcardformatet framför a4) och allt verkade nästan som det skulle, den enda underligheten var att SAS-appen verkade krånglade lite och visade hela tiden min Bokning som "Not opend for check in".

Väl på flygplatsen hopade sig underligheterna. Jag matade in mitt EB-kort i automaten, den spottade vilt ur sig: kontakta personal. Jag tog han på orden och stövlade raskt iväg till incheckningsdisken. Vid disken blev jag hjälpt av en mycket trevlig ännu anställd SAS-medarbetare. Han undrade lite vad jag gjorde där i och med att jag inte skulle resa fören i morgon. Jag sa som det var, att jag checkat in via SAS hemsida i morse etc. Han lät då meddela att det var underligt men om jag verkligen ville åka idag kunde han boka om mig till kvällens flight. Först nu insåg jag att jag var ute lite väl tidigt och fick snällt fara hem igen och fortsätta slackersemestern ytterligare ett dygn...
 

mry

Medlem
Jag checkade in vid 22 i söndags med flighten som går 10 imorgon från got-cph. Det gick även bra att checka in med flighten till dublin från cph 16:55 imorgon igår vid 22 tiden så det verkar gå ännu längre före. När vi åkte i helgen var systemet väldigt fundersamt och de fick manuellt checka in oss för det som stog på bordingpasset tyckte datorn inte vi skulle flyga från aktuell flygplats och med aktuell flight ;)
 

Aramisa

Medlem
Checkade igår kväll (onsdag) runt 22 in för morgondagens (fredag) flight ARN-CPH 9:15 och CPH-SFO 12:55, som BN1 för mig och BN2 för sambon.
 

iRobert

Medlem
Lyckades checka in nu i afton den 10/9 kring kl 22:30 för flight som avgår 12/9 kl 10 (GOT-CPH). Även efterföljande flight till staterna gick utmärkt (dep 12:25). Vad blir det.. 35½ timmar i förväg för första, nästan 38h för andra leg'et. :)
 

agehall

Medlem
På skoj testade jag just att checka in på vår flight till USA på torsdag. Till min förvåning gick det utmärkt! Jag har alltså lyckats checka in 36h före avgång OSL-EWR. :)
 
Toppen