rob74
Medlem
När jag studerade för dryga 10 år sedan löste jag in drygt ett 70-tal boardingkort för resor genomförda på ungdomsbiljetter/standby.
16 boardingkort gav som bonus en bokad ToR som längst till CDG.
Då de biljetterna bokades i L-klass, så insåg jag (med hjälp av den som checkade in mig på första resan ) att resorna gav EB-poäng.
Hade ont om tid (skulle fylla 25), så det blev ett par ToR över dagen från LLA, vilket var fullt möjligt och gav tillräckligt med tid i Paris att strosa omkring, äta något gott och handla några trevliga viner att ta med hem! På den tiden gav det givetvis 100% EB-intjäning...
(Det roligaste var nog taxichauffören, som var samma nästan varje gång, som började undra vad jag sysslade med. Åka 8 på morgonen och komma hem vid midnatt - ibland flera dagar i rad. Jag hade ju knappt handbagage med mig, då en kasse vin på den tiden kunde tas ombord.)
Något år på senare tid hade SAS ToR-erbjudanden i Business till en del städer i Europa. Det gällde över dagen på lördagar.
Hann med några sådana vändor i kombination med en långweekend till annat resmål. En ToR gick väl på ca 4.000 kr. Blev en hel del poäng där.
Eller åka KRN-GOT via ARN-MAD-CPH... Inrikesbiljetten som gav 25% EB-poäng var i princip lika dyr som att åka på Business upgrade med Spanair. Det bokades i Z-klass på den tiden. Många poäng blev det...
I kategorin "flest antal poäng på en ganska simpel resa" (ingen RTW) kan jag nämna ARN-BKK-(HKT) med SAS direktkärra vintern 2008.
Upptäckte två parallella kampanjer om dubbla poäng, en för just den sträckan samt en för interkontinentala resor. Utmärkt tillfälle att boka en Business!
Det gav mig 90.000 poäng för SAS-delen av resan + 2.400 för TG i C-klass till HKT + ca poäng via Diners när jag betalade.
Summan blev någonstans i runda slängar 97.000 poäng!
Använde sedan poängen för resor KRN-GOT för mig och flickvännen (11.500 poäng per resa) och räknade ut att jag i slutändan fått en najs Thailandssemester och sparat en hel del slantar på köpet, vilka kunde spenderas på lite roligare resor än att kajka inrikesflyg.
16 boardingkort gav som bonus en bokad ToR som längst till CDG.
Då de biljetterna bokades i L-klass, så insåg jag (med hjälp av den som checkade in mig på första resan ) att resorna gav EB-poäng.
Hade ont om tid (skulle fylla 25), så det blev ett par ToR över dagen från LLA, vilket var fullt möjligt och gav tillräckligt med tid i Paris att strosa omkring, äta något gott och handla några trevliga viner att ta med hem! På den tiden gav det givetvis 100% EB-intjäning...
(Det roligaste var nog taxichauffören, som var samma nästan varje gång, som började undra vad jag sysslade med. Åka 8 på morgonen och komma hem vid midnatt - ibland flera dagar i rad. Jag hade ju knappt handbagage med mig, då en kasse vin på den tiden kunde tas ombord.)
Något år på senare tid hade SAS ToR-erbjudanden i Business till en del städer i Europa. Det gällde över dagen på lördagar.
Hann med några sådana vändor i kombination med en långweekend till annat resmål. En ToR gick väl på ca 4.000 kr. Blev en hel del poäng där.
Eller åka KRN-GOT via ARN-MAD-CPH... Inrikesbiljetten som gav 25% EB-poäng var i princip lika dyr som att åka på Business upgrade med Spanair. Det bokades i Z-klass på den tiden. Många poäng blev det...
I kategorin "flest antal poäng på en ganska simpel resa" (ingen RTW) kan jag nämna ARN-BKK-(HKT) med SAS direktkärra vintern 2008.
Upptäckte två parallella kampanjer om dubbla poäng, en för just den sträckan samt en för interkontinentala resor. Utmärkt tillfälle att boka en Business!
Det gav mig 90.000 poäng för SAS-delen av resan + 2.400 för TG i C-klass till HKT + ca poäng via Diners när jag betalade.
Summan blev någonstans i runda slängar 97.000 poäng!
Använde sedan poängen för resor KRN-GOT för mig och flickvännen (11.500 poäng per resa) och räknade ut att jag i slutändan fått en najs Thailandssemester och sparat en hel del slantar på köpet, vilka kunde spenderas på lite roligare resor än att kajka inrikesflyg.