Senaste nytt

Hur långt går du för att samla bonuspoäng?

Senator

Moderator
HEL-CPH-AMS-SFO-LAX-PHX-MSP-MKE-ORD-MSP-FOD-MSP-CMH-HOU/IAH-AMS-BUD-CDG-IAD-ATL-LIT-MEM-DFW-SLC-SUN-SLC-PHX-LAX-SEA-CDG-CPH-HEL

Ja det är sjukt... Min januari 2010 resa blir lite smågodis... Dock var jetlag mellan NYC och TPE det j..... jag har varit med om.

Ett par frågor: har du allt i samma PNR? Jag ser du har 3 biljetter, men är det en PNR? Tror du det kan uppstå frågor bland INS/TSA?
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Ett par frågor: har du allt i samma PNR? Jag ser du har 3 biljetter, men är det en PNR? Tror du det kan uppstå frågor bland INS/TSA?
Nej, varje biljett är i en egen pnr. Det kan det vara skönt att slippa misstänksamma frågor så jag har inte länkat resorna på något sätt. När jag kommer in i USA så är jag ärlig; jag berättar att jag reser för poängen men om de inte frågar tycker jag det är onödigt att det är två gånger till USA samma vecka.

Jag har gjort en handfull liknande resor de senaste åren så jag är rätt beredd på vad jag ger mig in på. Den här resan blir dock mer extrem än de förra. Som mest har jag tidigare haft 24 flyg på en vecka och då endast två långsträckor. Egentligen är det för mycket med så här många flyg på rad, det är roligast och bekvämast med en dags paus i mitten. På grund av tidsbegränsningar fick vi dock låta blir det den här gången, så det kommer bli tufft (och roligt).
 

henrik l

Medlem
Ser onekligen imponerande ut. Men två frågor, vad är PNR och vad använde du för verktyg för att pussla ihop resorna?
 

Gnopps

Medlem
Ser onekligen imponerande ut. Men två frågor, vad är PNR och vad använde du för verktyg för att pussla ihop resorna?
PNR står för Passener Name Record men kan enkelt översättas till Reservation. En pnr är alltså din reservation där du har flyg, hotell, bil osv. Så frågan hur många pnr jag har bokat resan i betyder helt enkelt om alla flyg finns i samma reservation eller i flera.

För att pussla ihop använde jag Deltas ruttkarta för att hitta flygplatser jag inte besökt, mycket ITA för att hitta bra anslutningar, Deltas pdf-tidtabell för att hitta kul flygplan samt Amadeus (kan ersättas av Expertflyer eller KVS) för att se om det fanns plats på flygen.

Vad har ni andra hittat på för att tjäna poäng?
 

Dr. Miles

Expert
Den mest spektakulära miles intjäningen som jag har gjort är Swissairs 240,000 miles kampanj i 2001/2002.
Kravet var minst 9 flighter med Swissair varav minst 5 flighter i Business class för att kunna få 240,000 miles.

Jag köpte 1 x Stockholm-Basel-Wien t/r i ekonomi för 2,500 SEK och 3 x Basel-Bern(bara 75 km!) t/r i Business för 1,100 SEK per biljett.
Med knappt 6,000 SEK fick jag över 250,000 miles till mitt Qualiflyer konto.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Svåraste delen var dock att få min sambo att följa med till denna Mileage Run.

Jag förklarade och förklarade till henne om vilka resor vi kunde göra med de 240,000 miles. Men hon nappade inte. :(

Ahh tjejer! Ni vet inte vad ni missar.
 

Airbus747

Medlem
När fixar SAS till så att man får Wi Fi på interkont. flygen.
Vad är problemet att det tar tid? Är det enbart kostnaderna som gör att dom "sölar".
För att fålite excluvisitet i business så vad väntar man på. förts är bäst!!

/den alltid lika ödmjuke Airbus747/GP7000
 
Toppen