Senaste nytt

Hur lång tid tar det för SAS att registrera EuroBonus poäng från andra flygbolag?

Igorius

Medlem
Vill minnas att det under en period i vintras (omkring januari-februari) var riktigt stora svårigheter i samspelet mellan LH/LX och SK EB. Åkte då på att efterregistrera några LH-flighter, medan ett par LX-flighter dök upp självmant (men först efter 2-3 veckor). Jag gjorde det då till en vana att lägga in påminnelser i Outlook om när efterregistrering var möjlig efter varje flight...

Har sedan dess bara haft ett fåtal flighter med LH/LX (i maj-juni), men de har alla dykt upp på EB-kontot på ca en vecka.
 

Hall

Medlem
Vill minnas att det under en period i vintras (omkring januari-februari) var riktigt stora svårigheter i samspelet mellan LH/LX och SK EB. Åkte då på att efterregistrera några LH-flighter, medan ett par LX-flighter dök upp självmant (men först efter 2-3 veckor). Jag gjorde det då till en vana att lägga in påminnelser i Outlook om när efterregistrering var möjlig efter varje flight...

Har sedan dess bara haft ett fåtal flighter med LH/LX (i maj-juni), men de har alla dykt upp på EB-kontot på ca en vecka.

LH gruppen la om sitt datasystem och det var inte mycket som fungerade i kommunikationen med bland annat SAS. Det var under denna perioden också problem för SAS med omarrangeringar några gånger när LH i vanlig ordning var sena till Arlanda och jag missade anslutningar.
 

Luchtii

Medlem
Jag flög med CA ARN-PEK-SYD i juli. Fick ganska omgående in poäng för PEK-SYD men ARN-PEK har uteblivit. Hur är detta ens möjligt. Flighterna ligger ju på samma biljett och samma EB-nummer ligger inne på hela resan. Kunde även gå in i loungen på både ARN och PEK utan problem. Har nu skickat en retroregg, lär väl få poängen lagom till jul.
 
Väntar på tre flighter med LX. Har väntat i snart 6 veckor så det är väl dags att efterregistrera antar jag. Ngn annan som flugit med LX i aug/sep 2012 och haft samma problem?
 

Agö

Medlem
Väntar på tre flighter med LX. Har väntat i snart 6 veckor så det är väl dags att efterregistrera antar jag. Ngn annan som flugit med LX i aug/sep 2012 och haft samma problem?

Ja, se mitt inlägg ovan (dock bara 19 hela dagar, inne på dag 20 nu). Blir efterregistrering på måndag.
 
Min senaste erfarenhet är tyvärr dyster. Flög med LH den 12-13 juni SFO-FRA GOT med SKEB-nr inlagt i bokningen, utskrivet på boardingkortet men inget hände.
Väntade snällt tre veckor med att efterregistrera på SAS hemsida. Fick följande svar den 9 juli: We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s.
Our partner has confirmed that ticketed name is not found on LH 455 12Jun12 SFOFRA.
If you disagree with this decision pls send in copy of flight ticket or e-ticket receipt. to our Retro Department, ebretro@sas.se , together with this reply. Ticketnumber/Flightnumber/Bookingclass/Date/To-From and Ticketed Name must be visible.

Skickade in biljett och alla uppgifter den 10 juli. Fick följande standarsvar:
Dear EuroBonus member,
Thank you for contact EuroBonus Retro-registration Department. We acknowledge receipt of your email. Due to heavy demand, please be informed that it may take up to 8 weeks from the time we received the request, for points to be credited into your account.
Inget hände. Skrev till SAS på Facebook den 30 sep och fick snabbt svar och en annan mailadress att skicka in biljett mm till. Poängen registrerade på kontot den 18 okt, bara 4 månader senare. Fantastiskt SAS!
 
Efterreggade i slutet på förra veckan mina LH flighter från 14/9. Poängen kom in idag. Aldrig fel med 6600 poäng. Nu väntar jag på lika mycket från 18-19/9 som jag efterreggade i måndags.
 

mry

Medlem
Jag har faktiskt fått alla mina poäng för resan hem utom för SAS sträckan FRA-ARN på hemresan i torsdags. gick bra och fick poängen direkt från SAS (LLA-ARN-ORD) och UA ( ORD-SFO) på ditresan, och hemresan med LH (SFO-FRA) samt SK (ARN-LLA). Undra om det är strul med den sträckan för att det är LH som hanterar checkin och så.

Det var ju ganska mycket strul med LH att ge mig boardingpass hela vägen. i SFO Hävdade de att det inte gick att ge min boardingkort till LLA för att sträckan mellan ARN och LLA flögs med ett annat bolag än SAS... (jag visste bättre men orkade inte argumentera utan struntade i det där) fick boardignpass till FRA av han för att jag trodde jag kunde få det i FRA. När jag kom till FRA och gaten frågade jag efter boardingpass till LLA så fick jag först ett till ARN och sen väntade och väntade hon vid disken på att den skulle skriva ut ett till...Men det kom inget till och då blev hon fundersam för hon såg ju att det behövdes ett till boardingpass för att komma till LLA. Hon tog upp telefon och tänkte ringa och fråga, men jag orkade inte vänta utan sa att det där löser nog SAS på ARN. När jag kom till ARN så gick jag först till loungen och använde mitt EB kort och det funkade utmärkt som boardingpass sa hon. Så det vart elektroniskt boardingpass som funkade i security och vid boarding vid gaten.

Ni som ofta flyger med LH är de verkligen så kassa på detta? Har alrdig haft problem med att UA ska skriva ut boardingpass åt mig på SK flighter eller att SK ska skriva ut boardingpass åt mig på UA flighter...
 
Toppen