Senaste nytt

Hur lång tid tar AMEX Elite att faktiskt få?

Delayed

Medlem
Jag fick inte heller något mail när jag beställde kortet. Men när jag väl fick kortet och använde de, regga Apple Pay så fick jag ett välkomstmail. Så prova använd kortet så borde du få någon respons från amex :)
Men har man fått kortet på mindre än en vecka förstår jag inte riktigt vilken mer respons man behöver. Framöver lär respons komma en gång i månaden med rubriken "Faktura" men den responsen skulle jag gott kunna vara utan... :rolleyes:
 

Oscar Lührs

Ny medlem
Jag fick inte heller något mail när jag beställde kortet. Men när jag väl fick kortet och använde de, regga Apple Pay så fick jag ett välkomstmail. Så prova använd kortet så borde du få någon respons från amex :)
Samma här. Har lagt in det på PayPal, Spotify, Netflix etc och det funkar fint. Det är bara lite okonventionellt att inte få någon bekräftelse på beställningen.o_O
 
Tog 1.5 månad för mig att få kortet i våras. Hade premium och skaffa också elite. Jag ringde o frågade och tydligen var ansökan inte behandlad. Blev godkänt dagen efter jag ringt och ”påmint” dem.
 

micke99

Medlem
Hur lång tid tar det att få de 10000 status grundande poängen efter ansökan ca?

De 10000 status grundande årliga poängen gäller de bara huvudkorts innehavaren eller även extra korts innehavare?
 

Gus

Medlem
Imorgon åker jag med SAS till Italien och idag på em kom mina 20000 statuspoäng! :) Snacka om tajming! Nu är jag EBG för första gången, känns riktigt läckert! :D

Min fru fick värvningsbonus 2 dagar efter ansökan. 2 veckor efter ansökan kom mina 20 000 statuspoäng. Själva kortet har jag dock inte fått ännu, men det är bara lite skönt. Behöver inte ytterligare ett kort i samlingen.
 

Canadien

Medlem
De 20000 status grundande årliga poängen gäller de bara huvudkorts innehavaren eller även extra korts innehavare?

Hade väl varit lite för bra, du har ju bara ett Eurobonuskonto kopplat, även extrakortets poäng går ju in på huvudkortets Eurobonuskonto. Så nej, bara den som betalar årsavgiften får dessa statuspoäng.
 

jumbooze

Medlem
Någon med aktuell datapunkt? Jag ser att jag har fått värvningspoängen men personen har inte ens fått sitt kort ännu ( bara en vecka sedan ansökan dock )
 
Toppen