Hur lång tid tar AMEX Elite att faktiskt få?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Avgeek, 15 Mars 2016.

1. Robster80

Robster80 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 månader tog det för mig

2. Gus

Gus Medlem

Det låter som extremt lång tid! :eek: Men amex är ganska långsamma med mycket tycker jag. När jag beställde priority pass via amex platinum så tog det närmare 1.5 månad. Med Eurocard platinum tog det under 1 vecka.

3. A87

A87 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1,5 månad för mig. Riktigt segt!

4. Gutta

Gutta Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beställde i söndags och det skickades ut redan i onsdags. Dvs 3 arbetsdagar efter ansökan.

Gus gillar detta.
  5. Jackie

Jackie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror jag fick mitt Elite kort mellan 5-8 arbetsdagar

6. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Normalt ska de vara rätt snabba så jag ringde för att kolla och de hade "något hakat upp sig i systemet".
    Jag fick tim in statuspoängen men inte kortet så anade ugglor i mossen...

Gus gillar detta.
  7. Gus

Gus Medlem

Nu har min fru (som värvade mig) fått sina värvningspoäng men jag har ännu inte fått beviljad kortansökan. Bollen verkar i alla fall vara i rullning så att säga.

Hoppas jag kan få mina statuspoäng inom 3 veckor, så jag kan prova loungen i Rom! :)Jag är ute efter Birra Moretti och espresso, och det borde de ha även i PP-loungen om jag inte hinner bli EBG.

8. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra tajming, med ca 3000kr kvar till vouchern på premium kortet kom idag Elite kortet (med en mycket intressant satt kreditgräns)

Gus gillar detta.
  9. Oscar Lührs

Oscar Lührs Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha samlat inspiration här på BC slog jag till och beställde ett AmEx Elite. Beställde 20/6 via värvningslänk. Fick ingen bekräftelse via mail etc. Igår, 26/6, låg kortet i brevlådan. Lite märkligt kan jag tycka...
    Nu börjar jakten på poäng!

palmen gillar detta.
  10. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick inte heller något mail när jag beställde kortet. Men när jag väl fick kortet och använde de, regga Apple Pay så fick jag ett välkomstmail. Så prova använd kortet så borde du få någon respons från amex :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!