Senaste nytt

Hur lång tid tar AMEX Elite att faktiskt få?

sodaboy

Medlem
Ansökte om Elite den 11.e juni. 20 000 poäng kom till EB-kontot samma dag. Den 1 augusti fick jag besked om att ansökan blivit godkänd. När korten kommer kan jag bara spekulera i. Har varit kund hos Amex sedan 1997 och haft Platinumkortet sedan 1999. Samma dag ansökte jag om ett SAS MC extrakort till sambon. Kortet kom efter tre dagar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Moco

Medlem
Ansökte om Elite den 11.e juni. 20 000 poäng kom till EB-kontot samma dag. Den 1 augusti fick jag besked om att ansökan blivit godkänd. När korten kommer kan jag bara spekulera i. Har varit kund hos Amex sedan 1997 och haft Platinumkortet sedan 1999. Samma dag ansökte jag om ett SAS MC extrakort till sambon. Kortet kom efter tre dagar.

Låter ju helt bananas. Fruktansvärt dålig kundservice.
 

Kevinator

Medlem
Ansökte om Elite den 11.e juni. 20 000 poäng kom till EB-kontot samma dag. Den 1 augusti fick jag besked om att ansökan blivit godkänd. När korten kommer kan jag bara spekulera i. Har varit kund hos Amex sedan 1997 och haft Platinumkortet sedan 1999. Samma dag ansökte jag om ett SAS MC extrakort till sambon. Kortet kom efter tre dagar.
Tar upp till 10 bankdgr att få kortet. Väldigt lång väntan, jag vet... Genomgick precis samma långa väntan nyligen
 

sodaboy

Medlem
Kors i taket. Igår, den 3:e augusti, kom tre stycken Elitekort. Två dagar efter mejlet att ansökan godkänts. Inget ont som inte har nåt gott med sig.
 

jimZon

Medlem
Fråga: Ansökte om AMEX Elite och fick ansökan godkänd direkt via webben på några sekunder(!). Min fråga är nu hur lång tide det tog för er att få de 20.000 poängen insatta på sitt SAS-konto? På grund av yttre omständigheter så finns det risk att jag missar min EBG deadline innan slutet på månaden. :(
 

Vic

Medlem
Fråga: Ansökte om AMEX Elite och fick ansökan godkänd direkt via webben på några sekunder(!). Min fråga är nu hur lång tide det tog för er att få de 20.000 poängen insatta på sitt SAS-konto? På grund av yttre omständigheter så finns det risk att jag missar min EBG deadline innan slutet på månaden. :(

1-2 dagar därpå fick jag poängen insatta (dock var de då bakdaterade till datumet för ansökan, som för mig liksom för dig godkändes direkt).
 

Gus

Medlem
När jag ansökte om amex premium senast så fick jag min ansökan godkänt direkt. Nu när jag ansökte om Amex Elite så står det "Din ansökan genomgår nu sedvanlig kreditprövning och inom kort får du ett besked per post eller e-post. "

Varför är det så olika förlopp? Vill de kolla upp mig noggrannare denna gången?
 
När jag ansökte om amex premium senast så fick jag min ansökan godkänt direkt. Nu när jag ansökte om Amex Elite så står det "Din ansökan genomgår nu sedvanlig kreditprövning och inom kort får du ett besked per post eller e-post. "

Varför är det så olika förlopp? Vill de kolla upp mig noggrannare denna gången?

Jag ansökte om ett elite för ett par dagar sen, har ett premium sen tidigare, och för mig blev det godkänt direkt. Nu var det mindre än 6 månader sen jag sa upp mitt förra elite kort om det kanske har med saken att göra
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Jag ansökte om ett elite för ett par dagar sen, har ett premium sen tidigare, och för mig blev det godkänt direkt. Nu var det mindre än 6 månader sen jag sa upp mitt förra elite kort om det kanske har med saken att göra
Ringde Amex kundtjänst nu. Han sa att det sker slumpvis kontroller ibland. Det kan ta upp till 1.5 veckor innan min ansökan blir beviljad (avdelningen har en lång lista att gå igenom).

Jag är 16 000 poäng ifrån guld (för första gången någonsin) och har en resa till Rom med sas om 2 veckor. Jag har varit 16 000 poäng från Guld i flera veckor, såå dumt att jag ansökte först nu. :rolleyes::p
 
Toppen