Senaste nytt

Hur lång tid brukar Qatar Airways respektive Cathay Pacific ta att kreditera till BAEC ?

Kricka

Medlem
Det är märkligt att samma problem dyker upp med många bolag när det gäller
kreditering till annat FFP. Borde ju inte vara rocket science direkt men att få de
olika flygbolagens IT-system att samverka kanske är just rocket science ?
 

Dr. Miles

Expert
Min Cathay Pacific flight, som var ombokad av Lufthansa pga diversion, var krediterad till mitt British Airways Executive Club konto inom en vecka efter flygningen om jag minns rätt.
 

Kricka

Medlem
Får försöka med lite tålamod..! Vill ju helst att allt skall ske "nu" på samma sätt
som jag upplevt på LH M&M där flygningarna dyker upp nästa dag.
 

Dr. Miles

Expert
Det är märkligt att samma problem dyker upp med många bolag när det gäller
kreditering till annat FFP. Borde ju inte vara rocket science direkt men att få de
olika flygbolagens IT-system att samverka kanske är just rocket science ?
Det är nog nästan samma nivå av komplexitet som kvantteori för flygbolagen att få detta fungera mellan flygbolagen.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror de flesta flygbolag skickar filer med data till varandra med en viss regelbundenhet. Det är INTE rocket science men att få bolagen att hantera detta mer eller mindre online verkar absolut tillhöra raketforskning. Man undrar ju vad bolagen gör under de 18 månader som ett normalt medlemsskap verkar ta
 

staff

Medlem
Krediterade en return Cathay Pacific J-biljett till BAEC (FF# pa bokningen) runt jul/nyar. Outbound fanns pa statement efter nagra dagar, medan inbound krediterades nastan en manad senare.
 

NotRyan

Medlem
Troligen inte relevant i ditt fall, men Cathay skickar iväg sitt data till AAdvantage en gång per vecka (varje fredag) enligt en del empiriskt testande... Kanske samma sak till BAEC?
Inte riktigt samma mönster till BAEC, mina Avioser/TP postades 17, 22, 29 juli. Överföringen den 15e kan ju iofs ha varit försenad och då skulle det stämma bättre...
 
Toppen