Det är märkligt att samma problem dyker upp med många bolag när det gäller
kreditering till annat FFP. Borde ju inte vara rocket science direkt men att få de
olika flygbolagens IT-system att samverka kanske är just rocket science ?
Min Cathay Pacific flight, som var ombokad av Lufthansa pga diversion, var krediterad till mitt British Airways Executive Club konto inom en vecka efter flygningen om jag minns rätt.
Det är märkligt att samma problem dyker upp med många bolag när det gäller
kreditering till annat FFP. Borde ju inte vara rocket science direkt men att få de
olika flygbolagens IT-system att samverka kanske är just rocket science ?
Jag tror de flesta flygbolag skickar filer med data till varandra med en viss regelbundenhet. Det är INTE rocket science men att få bolagen att hantera detta mer eller mindre online verkar absolut tillhöra raketforskning. Man undrar ju vad bolagen gör under de 18 månader som ett normalt medlemsskap verkar ta
Krediterade en return Cathay Pacific J-biljett till BAEC (FF# pa bokningen) runt jul/nyar. Outbound fanns pa statement efter nagra dagar, medan inbound krediterades nastan en manad senare.
Troligen inte relevant i ditt fall, men Cathay skickar iväg sitt data till AAdvantage en gång per vecka (varje fredag) enligt en del empiriskt testande... Kanske samma sak till BAEC?
Inte riktigt samma mönster till BAEC, mina Avioser/TP postades 17, 22, 29 juli. Överföringen den 15e kan ju iofs ha varit försenad och då skulle det stämma bättre...