Senaste nytt

Hur lång tid är din längsta väntetid vid immigration?

johansch

Medlem
I Melbourne ger åtminstone Qatar Airways fasttrack-kuponger till resande i business class. Fast det gav egentligen ingen större tidsvinst, ordinarie immigrationsbehandling var väl-dimensionerad, tyckte jag.
 

SFC

Medlem
Jag har passerat två timmar på såväl ORD, JFK som DXB, men å andra sidan slunkit igenom samma ORD på under 15 minuter vid några tillfällen också.
 

mry

Medlem
När jag läser om andras kommentar om väntetider på amerikanska flygplatser, tycker jag att British Airways pre-clearance tjänst i Shannon är faktiskt en bra service. Man sparar upp till 2 timmar.

Man kan ju även flyga från Dublins flygplats för där är det pre-clearance från den del av den nya terminalen.
 

nilsson

Medlem
Min längsta väntan är nog också i RUH i Saudi, ca 2 timmar vid ankomst från DXB kvällstid. Deras immigrations-system är verkligen bedrövligt oorganiserat och långsamt.

Jag måste ha haft tur, för även om min längsta väntan är i RUH, så var det nog bara dryga timmen jag väntade. Jag kom med ett nattplan, men eftersom det var min första gång så hade de inte fingeravtrycken processade än. Fantastiskt dålig organisation de har. Man går fram till gränspolisen (så småning om), lämnar pass och fingeravtryck, och väntar på att det ska processas. Under tiden surfar gränspolisen på telefon och alla andra väntar.

Kommer man fel tid står det X A380 och Y 747 pax före i kön. Då är det svårt för de flesta länder att hinna med.

Fast de har ju inte samma brutala parallellism som t.ex. Kina och Indien.
 

ACervin

Medlem
Får sälla mig till USA köerna. IAD, EWR o LAX. Har Missat connections både i LAX och IAD pga köandet. Skulle till San Diego från LAX så en hyrbil kunde varit ett alternativ för att slippa boka om krånglet. Men det var fin utsikt från flyget längs kusten på väg ner till San Diego.
 

Stefan62

Medlem
EWR 2,5 h den 25 mars i år - inget annat plan anlände samtidigt, men det var dåligt med personal och de som var där arbetade långsamt.
 

Bryant

Medlem
Runt 1,5h i Miami efter en flight från LHR, samma tid på ORD efterverkningar SAS flight.

Senast jag var i Chicago stig det 5 min att ta sig igenom, men fick vänta på väskan i 30-40 min trots HON tagg...
 
Toppen