Hur länge har Air France råd med strejker?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av 011430121, 27 September 2014.

  1. Intressant, kan du specificera?
    Btw jag skulle åka med er mkt mer om det gick att boka enkelbiljetter till/från LPI. Nu blir det SAS i dom fallen som jag inte ska åka exakt samma sträcka tillbaka.
     
    jerixon gillar detta.
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Fast det kan du göra. De flesta av AF/KLMs fares tillåter att de kombineras med andra fares på half round-trip basis ungefär såhär:
    Kod:
     END-ON-END
         END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
         FARES BUT ARE NOT PERMITTED WITH INTERNATIONAL
         FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
         PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS. FARES MUST BE SHOWN
         SEPARATELY ON THE TICKET. TRAVEL MUST BE VIA THE
         POINT OF COMBINATION.
       OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
         FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
         -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS WHICH CONSISTS
          OF NO MORE THAN 2 INTERNATIONAL FARE COMPONENTS AND
          THE OPEN SEGMENT AT ORIGIN MUST BE IN ONE COUNTRY.
          THE OPEN SEGMENT AT DESTINATION HAS NO RESTRICTIONS
          A MAXIMUM OF 2 FARE COMPONENTS PERMITTED. MILEAGE
          OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN MILEAGE
          OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
         -TO FORM ROUND TRIPS
         -TO FORM CIRCLE TRIPS
          A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
          PERMITTED.
         OPEN JAWS/CIRCLE TRIPS NOTE -
           FOR NORMAL FARES THE MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT
           MUST BE EQUAL/LESS THAN THE MILEAGE OF THE
           OUTBOUND SEGMENT
         PROVIDED -
           COMBINATIONS ARE WITH ANY -7WKSE/-SRSE TYPE FARES
           FOR CARRIER KL/AZ WITHIN EUROPE
           OR FOR CARRIER KL/AZ BETWEEN EUROPE AND ISRAEL
           OR FOR CARRIER KL/AZ BETWEEN EUROPE AND E URAL
           RUSSIA IN RULE SEST/SETM IN TARIFF
           IPREURP - WITHIN EUROPE-INTERNATIONAL.
           COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER AF IN
           ANY RULE IN ANY TARIFF.
    
    Så ifall du inte tänker flyga tex LPI-AMS-CDG och sedan ta tåget tillbaka så borde det gå att ordna.
     
    rvarttinen och olo gillar detta.
  3. Det är just det vi tänker göra, fast med bil. Bra om du låter KLM svara :)
     
  4. Om man bor i Frankrike måste man väl strejka minst en gång per år? Trodde det var inskrivet i villkoren. Oavsett hur bra man har det:)
     
    Dreamliner787 och jerixon gillar detta.
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Förlåt att du fick ett informativt svar. Det är ju kanske inte helt rimligt att förutsätta att du tänker flyga en massa åt det ena hållet men inte åt det andra. Det gör de flesta någon gång, men inte speciellt ofta.
     
    Foffer och jerixon gillar detta.
  6. Som tidigare har nämnts så har vi båt där nere och ibland går det en bil åt ena hållet med utrustning etc. I vilket fall så tycker jag att KLM bör börja sälja enkelbiljetter som SAS gör, det är nått jag saknar som kund. Open jaw/multiroute funkar inte alltid
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ska man vara petig så ser det faktiskt ut som att de redan säljer enkelbiljetter. Iaf LPI-AMS/CDG.
     
  8. Exempel?

    [​IMG]
    Det kanske är priset på enkelbiljetten som jag ska ha synpunkt på?
     
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan dra fram fares ur ExpertFlyer senare om ingen hinner före. Det stora problemet är nog att det fanns massor med R/T fares som var billigare. Men om du ringer till AF/KLM så kan de nog hjälpa dig boka en O/W. Du borde inte ens behöva betala bokningsavgift ifall det inte går att boka online.
     
  10. Ok. Problemet är helt enkelt att SAS ofta är billigare när man väljer "enkel" men väljer man t&r så hamnar SAS och KLM på ganska lika prisnivå, LPI-AMS/CPH-XXX

    Och, KLM är sjukt bra på att hjälpa en att boka via Twitterchatten. Superfin hjälp
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×