Senaste nytt

Hur länge är Avios giltiga?

Homer

Medlem

agehall

Medlem
Ja, det är ju onekligen 100% tydligt. Då måste jag ha råkat ut för en IT-glitch eller liknande men det är ju inget man ska räkna med.
 

Award380

Medlem
Gäller detsamma för "household"-account - dvs om endast en hushållsmedlem reser så förlängs samtliga avios?
 

Homer

Medlem
Gäller detsamma för "household"-account - dvs om endast en hushållsmedlem reser så förlängs samtliga avios?

Utöver vad som står här så vill jag minnas att det var ett "special case" med rewardbokning
eftersom poängen då dras proportionellt från allas konton.
Jag har för mig att BA:s Flyertalk representant skrev någonstans att det inte räknades medan det tydligen gör det i verkligheten?? (leta på Flyertalk om just detta det är intressant)

18.1.16. For the avoidance of doubt the Avios points balance of individual Household Account members shall expire in accordance with Clause 14.4 if the individual Household Account member has not earned or redeemed Avios points or purchased or transferred Avios points in accordance with the appropriate Conditions of Use for 36 consecutive months. Notwithstanding Clause 3.12.1 in such circumstances the membership of the individual Household Account member and the Household Account shall continue in effect.

18.1.17. Notwithstanding Clause 18.1.16 in the event a Household Account has as a Household Account member a Gold or Silver Tier Member who has earned or redeemed Avios points within the last 36 consecutive months then the Avios points balance of the other Household Account members shall not be subject to expiry in accordance with Clause 14.4. In the event a Household Account ceases to have as a Household Account member any such Gold or Silver Tier Member then the provisions of Clause 18.1.16 shall apply.

Terms and Conditions | Executive Club | British Airways
 
Last edited:

Valley

Medlem
Vad gäller för familjekonto ?
Någon som har koll.
Måste alla som är med fixa 1 avios innan 3-årsperioden tar slut. Eller räcker det med att en person gör det ?

Hittade inget om det på BA
 

Dr. Miles

Expert
Vad gäller för familjekonto ?
Någon som har koll.
Måste alla som är med fixa 1 avios innan 3-årsperioden tar slut. Eller räcker det med att en person gör det ?

Hittade inget om det på BA
Varje medlems konto ha aktivitet minst var 36:e månader.

Om du har bokat en bonusresa från ditt familjekonto, dras avios från alla konto som har avios, på det viset förlängs aviosen på alla konton ytterligare med 36 månader.
 

Homer

Medlem
Vad gäller för familjekonto ?
Någon som har koll.
Måste alla som är med fixa 1 avios innan 3-årsperioden tar slut. Eller räcker det med att en person gör det ?

Hittade inget om det på BA


tja, du har ju svaret i posten före din...
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Vad gäller för familjekonto ?
Någon som har koll.
Måste alla som är med fixa 1 avios innan 3-årsperioden tar slut. Eller räcker det med att en person gör det ?

Hittade inget om det på BA
Varje individ på familjekontot måste vara aktiv under 36-månadresperioden för att behålla sina personligt intjänade avios.
 
Toppen