Hur lägga upp resa till Bangkok?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av chronomaster, 16 Juli 2020.

1. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, ber om ursäkt om jag lagt detta fel eller missat någon tråd men jag har 185k EuroBonus och en voucher och vill åka till Thailand i jul.

Hur lägger man bäst upp detta? Thai Airways via FRA / CDG / LHR?

Lufthansa via FRA och hoppas på att de öppnar upp F? Jag kan tänka mig fixa / köpa extra poäng om jag får resa ena sträckan F. Brukar de öppna upp F till BKK?

Det är jag + sambo. Alla tips mottages tacksamt.

2. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai hänga på låset 89 dagar innan och hoppas att biljetterna överlever rekonstruktion.

Lufthansa F är 14 dagar innan som gäller, med det sagt ytterst oklart hur mycket F som kommer flygas då.

Jag hade sökt och bokat det som finns nu, är ju inte ens säkert att det går att resa i jul.

DrGold gillar detta.
  3. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack!

4. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just nu kan du inte köpa poäng hos SAS. När du gör själva bokningen och har hittat lediga F platser, det är då du måste ha poängen stående på kontot, där och då i telefon med Tallinn är det försent att börja mixtra. Vill du åka F bör du alltså redan nu fokusera på att få in poängen så att du har dem på plats.

chronomaster gillar detta.
  5. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser nu att jag har ca 12k poäng på ingång från Amex och MC så i början på nästa månad ska jag ha tillräckligt!

6. PILOTEN

PILOTEN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller 89 dagar även för thai business?

7. DrGold

DrGold Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Närmaste tiden pre-corona flög väl Lufthansa enbart plan utan first till Bangkok? Om du gärna vill flyga Lufthansa first är ett tips att kolla på möjligheter att byta i Asien, och då någonstans dit Lufthansa flugit first tidigare och då haft förhållandevis bra awardtillgång. Tänk Shanghai snarare än Tokyo. Ett annat alternativ att hålla koll på är annars Singapore Airlines business.

Men att spekulera kring vilka bolag som de facto kommer flyga var med vilka kabiner och med vilken awardtillgänglighet i jul, för att inte tala om vilka länder man får resa in i eller byta flyg i då... Det är lite som att försöka förutspå vilken myndighet Dan Eliasson kommer vara generaldirektör för år 2025, dvs helt omöjligt.

Jag säger som @Abbs , hittar du nåt som verkar vettigt så boka. Var beredd på att din bokning försvinner eller ändras, och håll löpande utkik efter nåt bättre som du kan ändra till när det dyker upp.

Autonom, Tomas E, Abbs och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!