Hur kommer vårt resande påverkas vid vaccinering?

Diskussion i 'Övrigt' startad av ulagun, 2 December 2020.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EU-parlamentet vill ha tuffare vaccinpass | GP

Jonas C och Mr Basic gillar detta.
  2. tidyverse

tidyverse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som konstaterat har flera länder börjat lätta på restriktionerna för "fully vaccinated travellers". Ibland handlar det om att karantän eller PCR-testerna inte längre krävs, och ibland kan det handla om fria inresor. Min gissning är att vi under 2021 kommer oss röra mot mer "fria inresor", utan testning eller karantän, för "fully vaccinated travellers".

Undrar hur detta kommer slå mot barnfamiljer...? Georgien är ett intressant exempel: de godtar antingen vaccinintyg eller PCR-test och ser inga särskilda regler för barn som inte har koppling till landet. Jag har varken möjlighet att vaccinera eller PCR-testa min 1-åring...

Även Seychellerna kräver PCR-test för spädbarn, men detta erbjuds väl inte ens i Sverige...

Last edited: 28 April 2021
  3. Hachans

Hachans Medlem

Det är nog rätt tydligt tror jag. Uppfyller du inte kraven, i detta fall test av småbarn, så kan du inte resa till destinationen som kräver sådana test eftersom de inte är välkomna dit. I vissa fall har länder undantag där det krävs skriftligt på att en viss sorts test inte finns att uppbåda och då får man testa när man kommer fram istället. Men det är ju upp till varje land att bestämma vilka inreseregler man vill ha och vem som är välkommen dit, de har ju ingen skyldighet att ta emot dig.

4. micsjo

micsjo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite halv-OT men nu jobbar jag just med högpresterande och högtillgängliga system och tester av dessa, prestandatester.

Live-test gör man i princip aldrig och absolut inte i den skalan.

Det finns verktyg så det räcker för att testa i massiv skala, även befolkningsstor skala.

Men jag drar redan nu samma slutsats, det kommer givetvis att krascha.

John Rosenbaum gillar detta.
  5. bvs

bvs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    John Rosenbaum gillar detta.
  6. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kimmen00 gillar detta.
  8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. NotRyan

NotRyan Medlem

aruba1, Ricci och henrik l gillar detta.
  10. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konsekvensen är att det kan nog bli en annorlunda semester sommar söderut.
    Sonhustrun har sett en bild från Nyhavn med uteslutande glada nyvaccinerade seniorer drickande öl på uteserveringarna
    Kan (tyvärr) innebära att semesterorterna södeut befolkas mestadels av oss seniorer struttandes omkring med gåstavar, tuggvänlig kost på bufferna och en stilla drink vid poolkanten. Tidigt i säng för att orka morgongympan.
    Inga bamseklubbar barnpooler lekland öppna. Något tråkigigt
    Dessutom för egen del kommer vi då inte kunna ta med sonsonen till.sitt favoritställe Torredembarra i sommar

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!