Senaste nytt

Hur hittar man prisvärda hotell i Boston?

Bokade också för några månader sen en resa till Boston med avresa i juli 2020. Tänkte att jag löser hotell lite senare..det kan ju inte vara dyrare än New York trodde jag..men ack så fel man kunde ha. Började leta hotell för ett tag sedan men hittade verkligen inget centralt inom rimliga gränser som enligt mig är runt 2000sek/natt. Efter många timmars hotellsurfande så hittade jag till slut ett 4* hotell som ligger centralt och med bra recensioner på Tripadvisor till ett pris som jag inte trodde var möjligt i Boston. Revere hotel Boston common. Totalt pris för 5 nätter 6263 sek på hotels.com. Bokningen är dessutom avbokningsbar. Tittar jag nu på samma hotel så kostar samma 5 dagar i juli 14 900 sek! Jag har hört talas om "error fares" på flyg tidigare men inte på hotell.
 

Hachans

Medlem
Snålisar som vill till Boston kollar lämpligtvis efter hotell längs tunnelbanan på följande linjer som går genom relativt okej områden.

- Röda linjen Alewife-Braintree
- Gröna linjen hela systemet (men ut mot Riverside börjar det ta lång tid att åka)
- Blå linjen från Bowdoin ut till några stopp förbi flygplatsen
- Orange linje - Mellan typ Assembly och Back Bay

Jag hade tittat närmare på Quincy som är en medelklassförort med stor asiatisk befolkning. Är man sugen på äkta asiatisk mat är det här i krokarna man hittar det.

Alternativt ser man till att känna folk som har lägenhet på 1 Downtown Crossing. Det går också bra! ;)
 
Toppen