Senaste nytt

Hur hitta flyg till sydamerika med bra intjäning till Eurobonus

Insåg häromdagen att sen, när SAS är igång till MIA och förmodligen kör kampanjer dit, så blir det ett utmärkt sätt att ta sig till Latinamerika via. Dock med separata bokningar vidare med OneWorld (American, LATAM).
 

FFlash

Medlem
Kolla vilket plan det är! Deras A330 har inte jättekul hårdvara. Som SAS gamla ungefär. Men 787an är ny och superfin.

Ja, det där fick jag höra annanstans också.

Och nu dök det faktiskt upp deal på TK från HEL på 880€ till BOG, men routingen blir helt idiotisk HEL-IST-övernattning-SAW-BCN (A330)-BOG som är nog inte lockande även om jag skrev att jag inte bryr mig :D eller är den där routingen bättre än vad det låter?
 

olo

Medlem
Det där var ju bra att höra. Har också kollat på awardnexus och verkar faktiskt finnas hur mycket som helst EB award på sträckan LHR-BOG med AV

Kolla vilket plan det är! Deras A330 har inte jättekul hårdvara. Som SAS gamla ungefär. Men 787an är ny och superfin.
De har kört med A330 på LHR och BCN men 787 på MAD.
Det går 4 flighter mellan MAD och Colombia per dag så award-tillgången är god.

Sen blir awards via London dyra med tanke på skatterna.

Nackdelen med Avianca och Madrid är att MCT är 2h40 vid bytet från Avianca till ett europeiskt *A-bolag (som ex. SN).
 

Molle

Medlem
Jag har en LHR-BOG-SCL t&r i December med 787 i Business. Kostade ca 2500 kr per person. Har för mig att det kostade samma i vintras när jag gjorde ungefär samma resa. Men då var det A330 (som det är även nu enl flightradar). Så de kanske planerar att byta ut A330 till 787 på LHR-BOG under hösten. Jag hoppas på det iallafall!
 

mbglo

Medlem
Billigast i Economy:
Turkish ARN-MIA, 0% intjäning
Copa MIA-BOG/ADZ/CLO/CTG, 100% intjäning
ca. 5000 kronor, men dock bara 3000-3800 poäng beroende på routing/destination:

Bäst för poäng:
Business: Turkish HEL-LAX, 100% intjäning. 16396 miles. 15000 kronor.
Economy: Copa LAX-BOG, 100% intjäning. 6954 miles. 3000 kronor.
ca. 18000 kronor för 23350 poäng
 
Last edited:
Toppen